Newsy

Do tworzenia luksusowych okularów wykorzystuje się nowe technologie, np. tytan, karbon czy złoto

2014-10-01  |  06:10

Domy mody wypuszczają na rynek własne linie luksusowych okularów. Są to limitowane edycje, co dodatkowo nadaje im cech elitarności. Cena luksusowych okularów korekcyjnych to wydatek minimum pięciuset złotych, a przeciwsłonecznych tysiąca złotych. Są one z reguły robione ręcznie, a producenci wykorzystują przy ich tworzeniu coraz nowsze materiały wysokiej jakości, np. tytan, karbon, a nawet złoto.

Prada w tym roku zaproponowała okulary zdobione kryształkami w kolorach biel i czerń. Giorgio Armani postawił na okulary z płytkami z masy perłowej w kolorze różowym oraz niebieskim. Dom Mody Channel zaprojektował okulary z perłami w różnych odcieniach. Wśród marek tych luksusowych dodatków znajdują się m.in. Ray-Ban, Oakley, Gucci, Louis Vuitton, Moss Lipow, Dolce&Gabbana, Michael Kors, Tom Ford. 

Elitarne okulary są nie tylko ładne. Są także ładne, ponieważ projektanci luksusowych okularów wybierają wysokiej jakości materiały. Najpopularniejszy jest acetat, wykorzystywany w produkcji opraw okularowych.

On się bardzo dobrze formuje, jest naturalny, można go połączyć ze skórą na zauszniku, do tego są dołączone elementy, jak różnego rodzaju zawiasy, które pozwalają na bardzo dobre dopasowanie do głowy. Na zausznikach umieszcza się w tej chwili wysokiej jakości kryształy – wyjaśnia Piotr Szczepaniak optyk w Butik Optique, dystrybutora marki luksusowych okularów Ray-Ban.

Coraz częściej do produkcji luksusowych okularów stosowane są też nowe technologie.

Wykorzystywane są takie materiały jak tytan, karbon, wysokiej klasy stal, specjalnie formowane w połączeniu z nowymi rodzajami zawiasów, które można wyginać w każdą stronę. W zasadzie takie okulary są niemożliwe do zniszczenia. W okularach luksusowych zawsze są stosowane także wysokiej klasy materiały do produkcji soczewek. Jest to głównie szkło, ale odpowiednio uszlachetnione, odpowiednio barwienie, odpowiednie filtry jak polaryzacja, czy na przykład fotochrom, które w takim połączeniu zawsze najlepiej będą chroniły oczy przed promieniowaniem UV – mówi Piotr Szczepaniak agencji Newseria Lifestyle.

Za luksusowe okulary przeciwsłoneczne trzeba zapłacić najmniej 1 tys. zł, za korekcyjne minimum 500 zł. Najdroższe okulary świata kosztują pomad 4 mln dolarów amerykańskich. Jest to model szwajcarskiej firmy Chopard. Okulary zdobi 51 diamentów o łącznej wadze 4 karaty. Znajduje się tam także 60 gram 24-karatowego złota. Okulary zostały zaprojektowane przez firmę De Rigo Vision. Nosi je m.in. Tom Jones i Gwyneth Paltrow.

Taką ciekawostką wśród okularów luksusowych są także okulary wykonane w całości ze złota. Jest to klasyczny model aviator wykonany z osiemnastokaratowego złota. Na świecie dostępnych jest jeszcze kilkaset egzemplarzy z tego modelu – informuje Piotr Szczepaniak.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Edyta Herbuś: Teraz mam taki moment obfitości, że mogę wybierać role, które są dla mnie najciekawsze. Ale na pewno muszę sobie zafundować reset, żeby utrzymać równowagę w życiu

Tancerka lubi wypoczywać aktywnie. Po intensywnym okresie w pracy najpierw daje sobie jednak chwilę na złapanie oddechu i szybką regenerację, a dopiero później rusza na podbój danej okolicy. Edyta Herbuś zaznacza, że często decyduje się na pasjonujące wyprawy, dzięki którym może zwiedzać i poznawać urokliwe zakątki świata. Ale zdarza się również tak, że wybiera beztroskie wakacje na plaży pod palmami. Tegoroczny urlop będzie jednak krótki.

Media

Wojciech „Łozo” Łozowski: Wziąłem już udział w większości fajnych dużych formatów telewizyjnych. Dostaję też wiele paździerzowych propozycji i je staram się odrzucać

Wokalista miał już okazję uczestniczyć w takich produkcjach jak: „Taniec z gwiazdami”, „Must Be The Music. Tylko muzyka”, „Azja Express”, „Lego Masters” i „Pokonaj mnie, jeśli potrafisz”. Jak podkreśla, bardzo ceni oryginalne projekty telewizyjne, bo dzięki nim może przeżyć wyjątkowe przygody i nauczyć się czegoś nowego. Dlatego też nie wyklucza, że gdy padnie kolejna ciekawa propozycja, znów weźmie udział w podobnym projekcie.

Firma

Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe

Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL  „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.