Newsy

Zagraniczna prasa zachwycona kolekcją haute couture Ewy Minge. Projektantka: pokazuję, że Polacy to kreatywny naród

2015-07-17  |  06:55

Paryski pokaz najnowszej kolekcji Ewy Minge zachwycił światową prasę. Niezwykle pozytywne recenzje wystawiły polskiej projektantce m.in. brytyjski „Daily Telegraph” i francuski „Marie Claire”. Zdaniem Minge rozgłos ten może pozytywnie wpłynąć na wizerunek Polaków na świecie i pokazać nas jako ludzi kreatywnych i uzdolnionych.

Po trzech latach przerwy Ewa Minge ponownie pokazała swoją kolekcję w Paryżu. Podczas Haute Couture Fashion Week w ekskluzywnym hotelu Shangri-La zaprezentowała kolekcję na jesień i zimę 2015/2016 o nazwie „Black butterflies”. Dominują w niej kreacje w czarno-białej kolorystyce z motywem skrzydła motyla. Pokaz został niezwykle pozytywnie przyjęty przez publiczność, a polska projektantka została nagrodzona owacjami na stojąco. Ewa Minge przyznaje, że przed pokazem odczuwała tremę, zaskoczyła ją także liczba gości i przedstawicieli mediów, którzy przybyli zobaczyć jej najnowsze dzieło.

– To było cudowne, że podchodzili do mnie dziennikarze, blogerzy i mówili: „Czekaliśmy, cieszymy się, że wróciłaś”, to bardzo fajne. Wzruszyli mnie do łez. Paryż prawie zawsze mnie wzrusza, bo to jest jednak prawdziwa stolica światowej mody, zwłaszcza haute couture. Takie przyjęcie jest dla mnie ukoronowaniem mojej ciężkiej pracy – mówi Ewa Minge agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Niezwykle pozytywnie o pokazie polskiej projektantki pisały takie francuskie magazyny, jak „Marie Claire”, „Madame Le Figaro”, „Journal des Femmes” i „L'Express”. Z kolei brytyjski „Daily Telegraph” zaliczył jedną z sukni Minge do 38 najlepszych kreacji z tegorocznego Fashion Week w Paryżu. Polka znalazła się w prestiżowym towarzystwie takich mistrzów krawiectwa, jak Dior czy Chanel. Ewa Minge uważa, że dzięki takim artykułom w światowej prasie Polacy przebywający na emigracji mogą odczuwać dumę z osiągnięć swoich rodaków.

– Stać nas na to, by osiągać sukcesy na Zachodzie. Wystarczy w to uwierzyć – mówi Ewa Minge.

Projektantka nie kryje, że chce być ambasadorką Polski na świecie i kształtować pozytywny obraz swojej ojczyzny. Jej zdaniem moda jest prostym, ale zarazem najbardziej spektakularnym sposobem komunikowania między ludźmi i pokazywania tkwiącego w Polakach potencjału twórczego.

– Pokazujmy Polskę jako kraj pełen świetnych specjalistów. Zachód musi wiedzieć, że nie zostaliśmy stworzeni tylko do sprzątania i przepychania rur na świecie, ale że jesteśmy bardzo kreatywnym narodem. Mamy fantastycznych lekarzy, artystów, inżynierów, informatyków, mamy naprawdę bardzo zdolnych ludzi –podkreśla Ewa Minge.

Paryski pokaz niezwykle pozytywnie oceniła również polska prasa. Projektantka nie wyklucza, że wkrótce zrealizuje podobny także w Polsce. Być może jeszcze jesienią.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Edyta Herbuś: Teraz mam taki moment obfitości, że mogę wybierać role, które są dla mnie najciekawsze. Ale na pewno muszę sobie zafundować reset, żeby utrzymać równowagę w życiu

Tancerka lubi wypoczywać aktywnie. Po intensywnym okresie w pracy najpierw daje sobie jednak chwilę na złapanie oddechu i szybką regenerację, a dopiero później rusza na podbój danej okolicy. Edyta Herbuś zaznacza, że często decyduje się na pasjonujące wyprawy, dzięki którym może zwiedzać i poznawać urokliwe zakątki świata. Ale zdarza się również tak, że wybiera beztroskie wakacje na plaży pod palmami. Tegoroczny urlop będzie jednak krótki.

Media

Wojciech „Łozo” Łozowski: Wziąłem już udział w większości fajnych dużych formatów telewizyjnych. Dostaję też wiele paździerzowych propozycji i je staram się odrzucać

Wokalista miał już okazję uczestniczyć w takich produkcjach jak: „Taniec z gwiazdami”, „Must Be The Music. Tylko muzyka”, „Azja Express”, „Lego Masters” i „Pokonaj mnie, jeśli potrafisz”. Jak podkreśla, bardzo ceni oryginalne projekty telewizyjne, bo dzięki nim może przeżyć wyjątkowe przygody i nauczyć się czegoś nowego. Dlatego też nie wyklucza, że gdy padnie kolejna ciekawa propozycja, znów weźmie udział w podobnym projekcie.

Firma

Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe

Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL  „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.