Newsy

Łukasz Jemioł chciałby podbić brytyjski rynek mody

2015-12-04  |  06:45

Projektant uważa, że w Polsce zbudował już sobie mocną pozycję, w skali światowej jest jednak na początku drogi. Łukasz Jemioł nie ukrywa, że chciałby znaleźć się w gronie laureatów British Fashion Awards. W tym roku gościł na tej prestiżowej gali jako przedstawiciel polskiego rynku modowego, nie był jednak nominowany do nagrody. 

26. Gala British Fashion Awards 2015 odbyła się w 23 listopada w Coliseum Theatre w Londynie. Nagrody odebrali wówczas m.in. Karl Lagerfeld i Stella McCartney. Na gali obecne były największe światowe gwiazdy, takie jak Kate Moss, Victoria i David Beckhamowie, Liv Tyler, Lady Gaga, Salma Hayek i Georgia May Jagger. W Londynie pojawili się także zaproszeni przez markę Swarovski polscy projektanci: Joanna Przetakiewicz, Dawid Woliński oraz Łukasz Jemioł, który zabrał ze sobą swoją muzę, Małgorzatę Sochę.

Było fantastycznie, naprawdę super impreza. Moja muza obok mnie, cóż więcej można sobie wymarzyć? – mówi Łukasz Jemioł agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Projektant nie ukrywa, że w przyszłości chciałby znaleźć się w gronie kreatorów mody nagrodzonych przez British Fashion Council. Nagroda przyznawana jest najbardziej zasłużonym dla rozwoju mody projektantom pracującym w Wielkiej Brytanii. Jedna z kategorii przeznaczona jest jednak także dla zagranicznych kreatorów – w tym roku jej laureatem został Alessandro Michele, pracujący dla domu mody Gucci.

Mam nadzieję, że to, że już zapraszają polskich projektantów, otworzy drogę do tego, żeby polscy projektanci mogli tam zdobywać nagrody i mam nadzieję, że toruje te szlaki – mówi Łukasz Jemioł.

Projektant twierdzi, że jego marzeniem jest nie tylko British Fashion Awards, lecz także podbój brytyjskiego rynku mody. Jego celem, do realizacji którego zaczyna się pomału przygotowywać, jest otwarcie butiku w Londynie. Łukasz Jemioł zdaje sobie jednak sprawę, że czeka go jeszcze długa droga.

Trzeba naprawdę zbudować ogromne imperium. Myślę, że w Polsce moja pozycja jest dobra, ale dopiero ruszam na podbój rynku europejskiego i światowego. Pomału zaczyna mi się jawić plan biznesowy w głowie, więc chciałbym dołączyć do tego grona – mówi Łukasz Jemioł.

Projektant jest jednak cierpliwy. Podkreśla, że Karl Lagerfeld otrzymał British Fashion Awards dopiero po 60 latach obecności na światowym rynku mody. Niemiecki artysta został nagrodzony za całokształt twórczości.

Myślę, że jeszcze trochę mam czasu na to, żeby otrzymywać nagrody od tak cudownej kapituły. Bardzo się jednak cieszę, że mogłem uczestniczyć w tym wydarzeniu – mówi Łukasz Jemioł.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Edyta Herbuś: Teraz mam taki moment obfitości, że mogę wybierać role, które są dla mnie najciekawsze. Ale na pewno muszę sobie zafundować reset, żeby utrzymać równowagę w życiu

Tancerka lubi wypoczywać aktywnie. Po intensywnym okresie w pracy najpierw daje sobie jednak chwilę na złapanie oddechu i szybką regenerację, a dopiero później rusza na podbój danej okolicy. Edyta Herbuś zaznacza, że często decyduje się na pasjonujące wyprawy, dzięki którym może zwiedzać i poznawać urokliwe zakątki świata. Ale zdarza się również tak, że wybiera beztroskie wakacje na plaży pod palmami. Tegoroczny urlop będzie jednak krótki.

Media

Wojciech „Łozo” Łozowski: Wziąłem już udział w większości fajnych dużych formatów telewizyjnych. Dostaję też wiele paździerzowych propozycji i je staram się odrzucać

Wokalista miał już okazję uczestniczyć w takich produkcjach jak: „Taniec z gwiazdami”, „Must Be The Music. Tylko muzyka”, „Azja Express”, „Lego Masters” i „Pokonaj mnie, jeśli potrafisz”. Jak podkreśla, bardzo ceni oryginalne projekty telewizyjne, bo dzięki nim może przeżyć wyjątkowe przygody i nauczyć się czegoś nowego. Dlatego też nie wyklucza, że gdy padnie kolejna ciekawa propozycja, znów weźmie udział w podobnym projekcie.

Firma

Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe

Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL  „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.