Mówi: | Patricia Kazadi, prezenterka Katarzyna Dziurska, instruktorka fitnessu Ada Fijał, aktorka, prezenterka Ernest Musiał, aktor |
Uczestnicy „Perfect Picture”: Nauczyliśmy się w tym programie robienia dobrych zdjęć i przełamaliśmy dużo lęków. Wychodzimy silniejsi i pełni pasji
Dzięki udziałowi w programie „Perfect Picture” uczestnicy przekonali się, że zrobienie dobrego zdjęcia profesjonalnym aparatem fotograficznym wymaga opanowania wielu kwestii technicznych. Każdy błąd ma wpływ na jakość kadru, a poprawka nie zawsze jest możliwa, tym bardziej jeśli pracuje się w trudnych, wymagających nie lada poświęcenia warunkach. Mimo wielu trudności wszyscy połknęli jednak bakcyla i wraz z zakończeniem projektu nie zamierzają kończyć swojej przygody z fotografią.
W wyjątkową, pełną pasji podróż po świecie fotografii zabrała uczestników i widzów prowadząca program „Perfect Picture” – Patricia Kazadi.
– Miałam okazję zobaczyć, jak wygląda fotografowanie w ekstremalnych warunkach, gdyż wcześniej moje doświadczenia w tej kwestii były nieco inne. Kiedy tylko miałam taką chęć, to mogłam sobie fotografować do woli, bez ograniczeń czasowych, bez jakichś przeszkód. A tutaj nasi uczestnicy mierzą się z przeciwnościami losu, z różnymi zadaniami i mają na to określony czas, więc mogłam zobaczyć, jak wygląda taka fotografia ekstremalna, sportowa, podwodna – mówi agencji Newseria Lifestyle Patricia Kazadi.
Na planie zdjęciowym prezenterka nie tylko podglądała pracę uczestników, ale również sama zdobywała nowe umiejętności, które pozwolą jej dalej rozwijać się w zakresie fotografii.
– Podsłuchiwałam, co eksperci radzą uczestnikom, bo w każdym odcinku mamy wspaniałych fotografów, cenionych i szanowanych w Polsce i za granicą, więc te wszystkie wskazówki były bardzo cenne – mówi.
Patricia Kazadi nie ukrywa też, że jako pasjonatka fotografii doskonale czuła się w roli prowadzącej właśnie taki program.
– To był dla mnie wymarzony powrót. Miałam wspaniałych uczestników, z którymi od razu złapałam flow i mieliśmy bardzo fajną energię, więc to też bardzo pomaga w pracy. Poza tym pracowałam z tą samą produkcją, co przy „You Can Dance”, więc czułam się bardzo komfortowo. Jestem im za to bardzo, bardzo wdzięczna – mówi.
Z kolei Katarzyna Dziurska dzięki temu programowi miała okazję się przekonać, że zrobienie zdjęcia nie telefonem, ale profesjonalnym aparatem z manualnymi ustawieniami to wcale nie taka prosta sprawa. Każdy kolejny odcinek był więc dla niej bardzo ważną lekcją.
– Nauczyłam się, co to jest migawka, co to jest przesłona, co to jest ISO, czyli takie podstawy przy tworzeniu zdjęć, jeśli zależy nam na różnych efektach. Już od pierwszego odcinka musieliśmy się nauczyć tego, co daje długi lub też krótki czas naświetlania, jak zrobić, żeby zamrozić postać. Naprawdę to są rzeczy, o których nigdy w życiu nie słyszałam i dopiero się tutaj dowiedziałam tutaj – mówi Katarzyna Dziurska, instruktorka fitnessu.
Wykonanie najlepszego i najbardziej interesującego kadru wymagało wielu wyrzeczeń, niejednokrotnie pracy w trudnych warunkach, a czasem też wyjścia poza własną strefę komfortu.
– Oczywiście były małe problemy, bo myślałam, że niczego się nie boję, ale wyszło, że jest i lęk wysokości, i lęk przed wodą, mimo że jestem dziewczyną z Mazur, ale to był zupełnie inny związek z wodą. Poza tym nie było na to czasu, żeby się przespać z danym zadaniem, żeby się z nim oswoić, tylko po prostu wchodziliśmy na gorąco i robiliśmy. Więc faktycznie nauczyłam się bardzo dużo i przełamałam dużo lęków, ale z tego programu na pewno wychodzę silniejsza i z większą pewnością siebie – mówi trenerka.
Katarzyna Dziurska podkreśla, że każde kolejne zadanie wymagało nie tylko umiejętności technicznych, ale także użycia wyobraźni i wykazania się inwencją twórczą.
– Przekonałam się, że potrafię być kreatywna, bo na co dzień jako sportowiec jestem bardziej zadaniową osobą, a tutaj musiałam rozbudzić w sobie artystyczną duszę. To nie było łatwe, ale kiedy z każdym kolejnym odcinkiem wymagali od nas więcej artyzmu, to ja też się tutaj bardziej rozwijałam. Na pewno został rozbudzony we mnie bakcyl fotograficzny i będę kontynuowała tę przygodę, bo wiem, że mam nową umiejętność, którą wykorzystam u siebie, i to jest bardzo budujące – podkreśla.
Z udziału w programie „Perfect Picture” cieszy się również Ada Fijał. Aktorka jest niezwykle kreatywną osobą, ma w sobie artystyczną duszę, a tutaj odkryła w sobie jeszcze jeden potencjał.
– Ten program otworzył mi drzwi do nowej pasji, bo ja nie zdawałam sobie sprawy, jakie to jest ekscytujące, jakie to jest przyjemne, a nawet relaksujące, na przykład jeżeli fotografujemy jakiś obiekt stały, to powoduje, że skupiamy się tylko na tej rzeczy i jest to rodzaj zen. Jesteśmy tu i teraz, mamy jakieś zadanie do wykonania i to jest fajne, ciekawe, inne – mówi Ada Fijał, aktorka, prezenterka.
Jak przyznaje, podobnie jak innym uczestnikom jej też na początku wiele trudności sprawiały kwestie techniczne.
– Miałam problemy z opanowaniem, czym jest przesłona, co to jest długi czas naświetlania, krótki, zamrożenie obiektu, ISO, to wszystko wydawało mi się bardzo skomplikowane. I miałam też problem z patrzeniem przez aparat – mówi.
Z kolei Ernest Musiał przekonał się, że praca fotografa wcale nie jest taka prosta, jak mogłoby się wydawać. Ktoś, kto robi zdjęcia, musi bowiem w jednym momencie zwrócić uwagę na wiele szczegółów.
– Cieszę się, że wziąłem udział w tym projekcie, bo to wszystko bardzo otworzyło mi oczy na robienie zdjęć. Po programie już naprawdę inaczej patrzę na fotografie i wiem, co jest mi potrzebne do zrobienia fajnego zdjęcia, ile czynników na to wchodzi, jak trzeba światło dobrać, jak trzeba je ustawić, jakie parametry, czasami się też obiektywy wymienia, już wiem, do czego służą, co to jest ogniskowa. Fajnie więc, że mogłem zobaczyć to z drugiej strony i wiem, że to jest naprawdę ciężkie – mówi Ernest Musiał, aktor.
Ekscytujące było dla niego również to, że poszczególne zadania trzeba było realizować w ekstremalnych warunkach.
– Zadania, z którymi musieliśmy się zmierzyć, polegały na tym, że musieliśmy wyjść ze swojej strefy komfortu. Każde niosło za sobą coś, jakiś tam smaczek, z którym musieliśmy się zmierzyć. Jedni boją się prędkości, inni wysokości, a pozostali jeszcze czegoś innego. I tutaj w każdym odcinku była inna dziedzina fotografii i nie była ona prosta, więc to nie było takie hop siup, że wszystko mi poszło jak po maśle, tylko musieliśmy sprostać rzeczom ciężkim – dodaje aktor.
Program „Perfect Picture” można oglądać na antenie TVN7.
Czytaj także
- 2024-04-16: Joanna Jędrzejczyk: Gosia Rozenek-Majdan jest tytanem pracy. Konsekwentnie realizuje swoje cele, pokonując wszelkie słabości
- 2024-04-19: Edyta Herbuś: Program „Tańcząca ze światem” łączy ze sobą moją pasję do podróży, tańca i odkrywania świata. Podczas nagrań wskakuję z jednej półki energetycznej w drugą
- 2024-04-17: Inwestycje w przydomowe elektrownie wiatrowe w Polsce mogą się okazać nieopłacalne. Eksperci ostrzegają przed wysokimi kosztami produkcji energii
- 2024-04-09: Polska w czołówce krajów UE pod względem odsetka kobiet badaczek. Ich udział spada jednak na wyższych szczeblach kariery naukowej
- 2024-03-21: Spada liczba osób szczepiących się przeciw grypie. W tym sezonie infekcyjnym szczepionkę przyjęło 5,5 proc. Polaków
- 2024-03-08: Dorota Szelągowska: Chcę udowodnić widzom, że nie jestem w programie „MasterChef Nastolatki”, bo mam znaną twarz. Wnoszę coś wartościowego do tego formatu
- 2024-03-04: Dorota Szelągowska: Moje wymarzone wakacje zawsze są w Tajlandii. Staram się być tam na najmniejszej wyspie, jaką znam, i czuję się tam trochę jak na wsi
- 2024-03-20: Michel Moran: W „MasterChef Nastolatki” mamy ambitnych i utalentowanych uczestników. Oni mają nowocześniejsze pomysły niż ja
- 2024-02-23: Coraz gorsza kondycja psychiczna polskich nastolatków. Szkoły potrzebują narzędzi, żeby reagować na depresję i kryzysowe sytuacje
- 2024-03-21: Branża budownictwa kolejowego w trudnej sytuacji po dwuletnim wyhamowaniu zamówień. W tym roku spodziewa się ożywienia i uruchomienia dużej liczby przetargów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Teatr
Paweł Małaszyński: Pierwszy raz gram w spektaklu ewidentnie przeznaczonym dla dorosłych. Ale w teatrze właściwie nie ma tematów tabu
– Spektakl „Barabuum!” to nie tylko rozrywka na najwyższym poziomie, ale także sztuka z drugim dnem i ukrytym przesłaniem – mówi Paweł Małaszyński. Aktor nie boi się tematów kontrowersyjnych i uważa, że dobrze jest pokazywać na scenie uniwersalne problemy, z którymi może się borykać wiele osób, ale nie każdy ma odwagę się do tego przyznać. Jego zdaniem przedstawienie wyreżyserowane przez Artura Barcisia powinno zachęcić widzów do szczerej rozmowy o potrzebach seksualnych, skrytych pragnieniach i fantazjach łóżkowych.
Konsument
Tanie dekoracje do domu coraz poważniejszym problemem dla środowiska. Eksperci ostrzegają przed skutkami fast homeware
Sztuczne dekoracje kwiatowe, wiosenne wianki, puchate króliki, kurczaczki wielkanocne czy plastikowe świecidełka bożonarodzeniowe – ostatnie lata to prawdziwy boom na sezonowe dekoracje do domu. Trend ten znacząco zyskał na popularności w czasie pandemii, kiedy w domach pracowaliśmy i spędzaliśmy większość wolnego czasu, a podchwyciły go sklepowe marki, które wprowadziły do oferty taki asortyment i kuszą sezonowymi promocjami na niego. Eksperci podkreślają, że o ile w dekorowaniu domu nie ma nic złego, o tyle wybieranie tanich dekoracji i zmienianie ich co kilka tygodni czy miesięcy to trend szkodliwy i dla naszych portfeli, i dla środowiska. I porównują fast homeware do szkodliwości fast fashion, czyli taniej mody w naszych szafach.
Psychologia
Beata Pawlikowska: To wszystko, czego doświadczyłam w dżungli amazońskiej, wstrząsnęło mną i pokazało mi prawdę o sobie samej. To właśnie był początek zmian w moim życiu
Pisarka preferuje podróżowanie w pojedynkę. Lubi wyjeżdżać w trudne, niedostępne rejony świata, bo takie wyprawy są także podróżą w głąb siebie. Chociażby w dżungli amazońskiej przekonała się, że decyzje, jakie podejmujemy na różnych etapach naszego życia, wynikają właśnie z naszego postrzegania samych siebie i świata. A z kolei to postrzeganie zależy od podświadomych przekonań, które są naszym wewnętrznym programem wgranym w dzieciństwie. W swojej książce zatytułowanej „Kody podświadomości” podróżniczka tłumaczy, że jeśli ktoś podświadomie wierzy na przykład w to, że nie ma prawa do szczęścia i jest gorszy od innych, to jego życiowa droga będzie właśnie wiernym odbiciem tych przekonań.