Mówi: | Olga Sołtys |
Funkcja: | Key Account Manager |
Firma: | OLX |
Polacy przygotowują się do sezonu zimowego na stoku. Coraz częściej sprzęt narciarski kupują w sieci
Zimowe sporty uprawia nawet 70 proc. Polaków, choć tylko 15 proc. deklaruje, że jeździ na nartach lub snowboardzie przy każdym zimowym wyjeździe. Spośród osób, które uprawiają sporty zimowe, niemal połowa posiada na własność niezbędny sprzęt. Coraz częściej kupuje go w sieci. Tylko w listopadzie ponad 300 tys. osób aktywnie poszukiwało sprzętu sportowego w kategorii Sport i Hobby w serwisie OLX. Obecnie w serwisie aktywnych jest 100 tys. ogłoszeń zamieszczonych przez 50 tys. sprzedających.
– Szczyt sezonu zimowego na OLX-ie to styczeń i luty, ale już teraz widzimy bardzo duże zaangażowanie zarówno po stronie osób poszukujących, jak również sprzedających oraz ich ofert. W ostatnich 30 dniach było to ponad 300 tys. aktywnie poszukujących użytkowników. Liczymy oczywiście, że ta liczba będzie jeszcze większa, głównie z uwagi na ubiegłoroczny lockdown, który spowodował, że sezon zimowy nie był pełny – mówi agencji Newseria Biznes Olga Sołtys, Key Account Manager w OLX.
Z badania portalu Triverna wynika, że Polacy lubią zimowe szaleństwo. Niemal 70 proc. uprawia zimowe sporty, przy czym 15 proc. deklaruje, że przy każdym wyjeździe zakłada narty lub snowboard, a co 10. jeździ na nich często. Spośród osób, które uprawiają sporty zimowe, niemal połowa (49 proc.) posiada na własność niezbędny sprzęt. Coraz częściej kupujemy go w sieci. Raport Izby Gospodarki Elektronicznej opracowany przez Mobile Institute „Omni-commerce. Kupuję wygodnie” wskazuje, że zakupy online robi 84 proc. internatów. W 2020 roku, po trzech miesiącach pandemii, było to 72 proc.
– Na OLX-ie fani białego szaleństwa znajdą absolutnie wszystko, co jest związane ze sportami zimowymi, począwszy od sprzętu takich jak narty, narty biegowe, skitoury, czy też narty dla dzieci, poprzez odzież i obuwie, kończąc na różnego rodzaju akcesoriach i dodatkach. Oczywiście w tym momencie najwięcej mamy ofert związanych z odzieżą, obuwiem i nartami, w tym momencie jest to już ponad 20 tys. produktów w każdej z tych kategorii – mówi Sołtys.
W serwisie OLX w kategorii Sport i Hobby najczęściej wyszukiwanymi frazami w listopadzie 2021 roku były: narty (biegowe, skitourowe, dla dzieci), snowboard, buty narciarskie, łyżwy i sanki. Przybywa także ofert. Obecnie w serwisie w kategorii Sport i Hobby jest ponad 100 tys. aktywnych ogłoszeń zamieszczonych przez ponad 50 tys. ogłoszeniodawców. Systematycznie rośnie także liczba użytkowników, jak pokazują ubiegłe lata najwięcej jest ich w styczniu i lutym – do około miliona aktywnych użytkowników.
– Poza sprzętem profesjonalnym, jak np. narty różnego rodzaju, nasi użytkownicy szukają również bardzo prostych sprzętów, jak sanki czy jabłuszka dla dzieci – dodaje ekspertka.
Przy zakupie sprzętu zimowego ważne jest jego przeznaczenie, istotny jest również poziom zaawansowania danego modelu i wskazanie, dla jakiego użytkownika dany produkt jest najlepszy. Dlatego przed zakupem najlepiej skonsultować się ze sprzedającym.
– Ważne jest to, żeby wybrać odpowiedni sprzęt pod kątem zaawansowania, inny sprzęt będzie dla osoby, która jeździ na nartach zawodowo, inny dla osoby, która uprawia ten sport amatorsko. Najważniejsze, żeby kontaktować się bezpośrednio z osobami sprzedającymi na OLX, oni podpowiedzą, jaki sprzęt wybrać, jeżeli chodzi o stopień zaawansowania oraz rozmiar – radzi przedstawicielka OLX.
Przed zakupem warto także przejrzeć oferty sprawdzonych sprzedawców.
– Pamiętajmy, że sezon zimowy nie jest długi i nasi sprzedawcy potrafią się bardzo szybko przebranżowić. Jeżeli zimą sprzedawali narty, to wiosną i latem pewnie będą sprzedawali rowery. Warto obserwować ulubione sklepy, podążać za nimi i wykorzystywać to, że mieliśmy dobre relacje ze sprzedającym – zaznacza Olga Sołtys.
Czytaj także
- 2024-04-29: Nawet 80 proc. populacji może mieć kontakt z wirusem HPV. Wciąż niewielka jest wiedza na temat nowotworów, jakie wywołuje
- 2024-04-29: Niepełnoletni internauci czują się coraz mniej pewnie w sieci. Zasad cyberbezpieczeństwa mogą się uczyć za pomocą gry edukacyjnej
- 2024-05-07: Tanie dekoracje do domu coraz poważniejszym problemem dla środowiska. Eksperci ostrzegają przed skutkami fast homeware
- 2024-05-20: Joga skuteczniej poradzi sobie z gniewem niż bieganie. Naukowcy dowiedli, że dając upust złości, tylko ją podsycamy
- 2024-05-09: Trening siłowy może mieć umiarkowane działanie przeciwdepresyjne. Naukowcy rekomendują jego włączenie do procesu leczenia
- 2024-05-02: Sport może wspomagać walkę z bezsennością. Osoby aktywne fizycznie mają mniej problemów ze snem
- 2024-04-08: PGE przygotowuje się na duże inwestycje. Kluczowe są projekty z obszaru morskiej energetyki wiatrowej oraz sieci dystrybucyjnej
- 2024-04-05: Wydatki na zbrojenia nabierają tempa. Przez ostatnie 30 lat państwa NATO tkwiły w letargu
- 2024-04-11: Tylko 12 proc. Polaków dobrze zna się na giełdzie. Bez edukacji finansowej trudno będzie pobudzić inwestycje
- 2024-04-03: Wielu Polaków od bankructwa po utracie pracy dzieli jedna pensja. 61 proc. uważa, że wydarzenia ostatniego roku powinny skłonić ich do regularnego oszczędzania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media i PR
Komunikacja celów środowiskowych w centrum zainteresowania biznesu. Takich informacji coraz częściej szukają konsumenci
Z roku na rok coraz więcej firm kładzie nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju. Trend ten lata temu rozpoczęły przedsiębiorstwa świadome swojego wpływu na środowisko naturalne, klimat i lokalne społeczności, w których funkcjonują. Obecnie coraz częściej katalizatorem napędzającym tego typu działania są wymagania konsumentów, którzy oczekują od firm takiej odpowiedzialności, a także coraz większa presja regulacyjna ze strony UE. Z każdym rokiem przybywa deklaracji biznesu dotyczących ograniczania emisji, dążenia do neutralności klimatycznej i nowych, prośrodowiskowych inicjatyw. – Teraz cała sztuka w tym, żeby te działania dobrze komunikować – mówi Aleksandra Majda, ekspertka ESG Impact Network i Agencji Go Green.
Bankowość
Przewodniczący KNF: Niepokoi nas ograniczone zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami. To wpływa na niski popyt na kredyty inwestycyjne
W I kwartale 2024 roku banki poprawiły wyniki, mimo że bazą porównawczą jest znakomity dla nich 2023 rok. Mają więc możliwości udzielania kredytów firmom na rozwój. Problemem jest jednak wstrzemięźliwa postawa samych przedsiębiorstw w zaciąganiu pożyczek inwestycyjnych oraz poszukiwaniu innych źródeł finansowania inwestycji. Bolączką polskiego rynku jest zwłaszcza słabość rynku kapitałowego, czyli finansowania poprzez giełdę.
Przemysł
Trwają intensywne przygotowania do polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Siedem eksperymentów jest już w trakcie budowy
Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kosmosie, wpływ długotrwałego pobytu w kosmosie na zdrowie psychiczne, ale też na układ odpornościowy – to niektóre z obszarów eksperymentów, które zostaną przeprowadzone w warunkach mikrograwitacji podczas pierwszej polskiej misji na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. W ubiegłym tygodniu Europejska Agencja Kosmiczna podpisała siedem kontraktów na ich realizację z polskimi instytucjami i firmami. – Ta lista będzie się wydłużać i mam nadzieję, że wszystkie wybrane 18 projektów poleci na stację kosmiczną – mówi Sławosz Uznański, astronauta, który będzie przeprowadzać te eksperymenty na orbicie.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.