Newsy

Perfumy są jednym z chętniej kupowanych prezentów

2014-01-13  |  06:40
Perfumy nadal są jednym z bardziej popularnych, ekskluzywnych prezentów. Chętnie obdarowujemy nimi nie tylko osoby bliskie. Decydując się na taki zakup, warto znać ulubiony zapach obdarowywanej osoby lub też mieć absolutną pewność, że jest zgodny z jej upodobaniami.

Nasi klienci bardzo lubią kupować zapachy na prezent. Trzeba mieć jednak świadomość, że można nie trafić. Dlatego też stosowanie zapachów w tej samej nucie jest najbezpieczniejsze radzi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle Małgorzata Smelcarz z Sephory.

Sytuacja wygląda inaczej w przypadku, gdy decydujemy się na zrobienie takiego prezentu komuś, kogo bardzo dobrze znamy, a inaczej kiedy obdarowujemy kogoś, z kim nie mamy zażyłych stosunków. 

Jeżeli jest to nasz partner, to możemy sobie pozwolić na jakieś szaleństwo. Natomiast w momencie, kiedy jest to prezent dla osoby, z którą nasze relacje nie są takie bliskie, to warto kupić taki sam zapach, jakiego ktoś używa albo zapach, który będzie w podobnej tonacji. Czyli na przykład, jeżeli dana osoba używa zapachu świeżego, to raczej niekoniecznie proponowałabym jej intensywny czy słodki mówi Smelcarz.

Zapachy perfum można podzielić na kilka kategorii. Jednymi z najpopularniejszych są: cytrusowe, orientalne, kwiatowe, szyprowe, tytoniowo-skórzane, drzewne. Większość osób wybierając perfumy, zazwyczaj nie sprawdza do jakiej rodziny zapachów one należą, lecz testuje sam zapach.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Edyta Herbuś: Rozmawiałam z produkcją na temat mojej ewentualnej roli w „Tańcu z gwiazdami”. Wierzę, że stworzą taką, która będzie dla mnie inspirująca

Tancerka przyznaje, że kiedy dostała propozycję udziału w ostatniej edycji „Tańca z gwiazdami”, to choć miała apetyt na powrót do tej produkcji, po rozważeniu wszystkich za i przeciw jednak ją odrzuciła. Z jednej strony miała już inne zobowiązania zawodowe, a z drugiej – zależało jej na tym, by powrócić do show nie tylko w charakterze instruktorki, ale zaprezentować się widzom z nieco innej strony. Edyta Herbuś wierzy, że w przyszłości program przejdzie pewną metamorfozę i znajdzie się w nim rola skrojona właśnie dla niej. Nie ukrywa też, że ta edycja wyjątkowo przyciągnęła jej uwagę, bo skupiła bardzo charyzmatycznych uczestników.

Prawo

Sztuczna inteligencja coraz śmielej wkracza w produkcję muzyczną. Artyści i odbiorcy chcą jasnego oznaczania utworów generowanych przez takie narzędzia

Dziesięciokrotny wzrost przychodów rynku sztucznej inteligencji w tworzeniu muzyki przewidują analitycy w ciągu najbliższych 10 lat. Wokół tematu narasta coraz więcej kontrowersji, związanych m.in. z uczeniem się algorytmów na już skomponowanych dziełach czy wykorzystywania głosów wokalistów do tworzenia coverów śpiewanych przez SI. Jednocześnie ponad jedna trzecia muzyków przyznaje już, że wspierali się w swojej pracy sztuczną inteligencją. Artyści oczekują jednak jasno wytyczonych ram regulacyjnych dla tego typu narzędzi. Przede wszystkim miałyby one dotyczyć zgód na wykorzystanie własności intelektualnej i wyraźnego oznaczania muzyki komponowanej przez SI.

Handel

Po kiełbaski wege czy roślinne burgery sięga coraz więcej konsumentów. Branża roślinna będzie walczyć o utrzymanie takiego nazewnictwa

Kiełbasa bezmięsna, burger roślinny, parówka wegetariańska, stek vege – do takich nazw produktów wielu konsumentów zdążyło się przyzwyczaić i coraz chętniej po nie sięga. Pojawiają się jednak pomysły, by zakazać nazewnictwa charakterystycznego dla produktów mięsnych. Również w Polsce pojawiła się propozycja w tym zakresie ze strony poprzedniego składu resortu rolnictwa pod koniec ubiegłego roku. Zwolennicy uzasadniają ten pomysł ochroną interesów konsumenckich, ale badania pokazują, że tylko niewielki odsetek klientów pomylił produkt wegański i mięsny przy zakupie.