Newsy

Ubezpieczyciele zapewniają pomoc fachowców w przypadku domowych awarii. Popularność takich usług rośnie

2024-02-22  |  06:20
Mówi:Andrzej Paduszyński
Funkcja:dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Indywidualnych
Firma:Compensa TU SA Vienna Insurance Group

W przypadku usterki pilne znalezienie dobrego fachowca jest trudne, a koszt takiej usługi może mocno nadszarpnąć domowy budżet. Dlatego też na polskim rynku coraz większą popularnością cieszą się usługi home assistance, które zapewnia pomoc w przypadku domowej awarii, ale też np. konieczności wizyty u lekarza, pomocy pielęgniarki, zorganizowania leków czy transportu bądź innych, bardziej wyspecjalizowanych usług. – Zakres ubezpieczenia home assistance może być bardzo zróżnicowany, a jego koszt jest kilkukrotnie mniejszy niż koszt pojedynczej usługi fachowca wezwanego do domowej awarii – zauważa ekspert Compensy Andrzej Paduszyński.

W przypadku awarii, decydując się na skorzystanie z usług fachowca, musimy się liczyć z wydatkami w okolicach kilkuset złotych. A to i tak nie jest chyba największy problem. Najbardziej problematyczne w takich przypadkach jest bowiem znalezienie dobrego fachowca w okolicy, potem trzeba umówić dogodny termin, a następnie na tego fachowca poczekać. A są przypadki, kiedy ekspert przyjeżdża do zepsutej lodówki czy pralki, po czym stwierdza, że i tak trzeba kupić nową, a za dojazd liczy sobie niemałą kwotę – mówi agencji Newseria Biznes Andrzej Paduszyński, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Indywidualnych w Compensa TU SA Vienna Insurance Group.

W przypadku domowej awarii wezwanie elektryka, ślusarza czy hydraulika często okazuje się nie lada wyzwaniem. Po pierwsze, znalezienie w okolicy dobrego fachowca, który akurat będzie mieć w kalendarzu wolny termin, nierzadko graniczy z cudem. Po drugie, koszt takiej wizyty może sięgnąć nawet kilkuset złotych i stanowić spore obciążenie dla domowego budżetu.

– Dlatego właśnie dobrą alternatywą, pozwalającą uniknąć problemów z fachowcami, jest skorzystanie z usług home assistance. Głównym atutem tego rozwiązania jest oszczędność czasu, ponieważ to firmy assistance’owe znajdują fachowców oraz oceniają jakość i terminowość wykonywanych przez nich usług. My tak naprawdę musimy tylko zadzwonić do firmy assistance’owej, zgłosić problem i poczekać na wykonanie usługi – mówi Andrzej Paduszyński.

Home assistance to po prostu pakiet usług, które ubezpieczyciel zobowiązuje się zapewnić klientowi w określonych sytuacjach, np. w przypadku awarii pralki, telewizora, komputera czy lodówki. Jest niedrogim i bardzo popularnym rozszerzeniem do polisy mieszkaniowej, za które trzeba dopłacić na ogół od kilkunastu złotych w skali roku.

– Koszt podstawowego pakietu usług home assistance to kilka–kilkanaście złotych, a w skład tego pakietu najczęściej wchodzą usługi elektryka, ślusarza, hydraulika, serwisu AGD, serwisu komputerowego, ale też wizyty lekarza, pielęgniarki, pomocy przy usuwaniu szkodników czy przy przeprowadzkach i różnego rodzaju usługi, które związane są z użytkowaniem mieszkania lub domu. Możemy za cenę kilkudziesięciu złotych rozszerzyć ten pakiet o dodatkowy limit kwotowy przypadający na usługę lub liczbę usług do wykorzystania w ciągu roku – mówi Andrzej Paduszyński.

Ekspert zauważa, że koszt ubezpieczenia home assistance jest kilkukrotnie mniejszy niż koszt pojedynczej usługi fachowca wezwanego do domowej awarii. Jego zakres może być bardzo zróżnicowany i zależy od konkretnego ubezpieczyciela, dlatego przed podpisaniem umowy trzeba wnikliwie przeczytać zakres oferty.

– Oferta ubezpieczeń home assistance jest bardzo zróżnicowana i zależy od tego, czy ubezpieczamy mieszkanie, czy dom. W przypadku mieszkania dość często spotkamy się z ofertą pomocy przy zorganizowaniu przeprowadzki. W takich przypadkach to firma assistance’owa wyszuka i zorganizuje firmę przeprowadzkową oraz ustali dogodny dla nas termin wykonania usługi – mówi Andrzej Paduszyński. – W przypadku domu, w którym posiadamy też ogród, to tu możemy się spotkać np. z ofertą pomocy przy zwalczaniu szkodników, takich jak krety albo osy, które zbudowały gniazdo i trzeba się go pozbyć – te usługi również mogą być oferowane w zakresie home assistance. Ciekawym rozwiązaniem jest również możliwość skorzystania z usług dekarskich, zwłaszcza po silnych wiatrach. Jeżeli mamy uszkodzony dach, możemy skorzystać z home assistance i zamówić usługę dekarza, który wymieni pojedyncze uszkodzone dachówki czy kawałek uszkodzonej blachy.

Według danych Global Assistance Polska usługi home assistance cieszą się na rynku coraz większą popularnością w ciągu trzech kwartałów 2022 roku liczba zgłoszeń z ich tytułu wzrosła o 8 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2021 roku i aż o 50 proc. w porównaniu do 2020 roku.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rewolucja w legislacji dotyczącej opakowań i powstających z nich odpadów. Działania firm wyprzedzają wymogi prawne

Po długich i burzliwych pracach Parlament Europejski przyjął ostatecznie pod koniec kwietnia br. rozporządzenie PPWR w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych. Oczekuje się, że nowe przepisy wejdą w życie w 2026 roku i będą stanowić rewolucję nie tylko dla konsumentów, ale przede wszystkim dla przemysłu, który będzie musiał położyć dużo większy nacisk na ekoprojektowanie i wziąć odpowiedzialność za odpady powstające z wytwarzanych produktów. Część firm już zaczęła wprowadzać w tym zakresie zmiany na własną rękę, m.in. eliminując odpady z tworzyw sztucznych.

Infrastruktura

Polskie aglomeracje stają się coraz bardziej cyfrowe. Skokowo wzrasta zużycie danych w sieci

W 12 największych polskich metropoliach mieszka 16 mln Polaków, a każdego dnia z przedmieść do centrów dojeżdża do pracy i szkoły od 50 tys. do nawet 300 tys. ludzi – wynika z raportu Play. To duże wyzwanie dla infrastruktury miast, również telekomunikacyjnej, bo zużycie danych dynamicznie rośnie. W sieci Play wzrost ten już dwukrotnie przekroczył gwałtowny skok z okresu pandemii COVID-19. Dostęp do szybkiego internetu mobilnego i stacjonarnego jest obecnie kluczowy dla miast, a do tego konieczne są dalsze inwestycje w infrastrukturę sieciową.

Firma

Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe

Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL  „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.