Newsy

Anna Popek: współcześni mężczyźni nie są facetami, o jakich się marzy

2017-11-29  |  06:13

Dziennikarka uważa, że polskim mężczyznom brakuje zdecydowania, samodzielności i opiekuńczości w stosunku do kobiet. Ma jednak nadzieję, że panowie zawalczą o swoją pozycję autorytetu w rodzinie. Zmianę w mentalności polskich mężczyzn zauważyła podczas ostatniej pielgrzymki na Jasną Górę.

Anna Popek zgadza się z coraz bardziej powszechnym przekonaniem o panującym we współczesnej kulturze kryzysie męskości. Problem ten dziennikarka dostrzega w wielu krajach Europy, a szczególnie w Polsce. Jej zdaniem owe niekorzystne zmiany obyczajowe w rodzimej kulturze mogą wynikać z przeszłości Polski. Obecne pokolenie 30- i 40-letnich mężczyzn było wychowywane w dużej mierze przez samotne matki, kobiety, które musiały radzić sobie z samodzielnym utrzymaniem rodziny pod nieobecność mężów.

– Są tego konsekwencje w charakterze tych mężczyzn, w tym, że oni często nie potrafią podjąć decyzji, nie są takimi facetami, o jakich się marzy, albo takimi, którzy mogliby coś zrobić bezinteresownie dla kobiety – mówi Anna Popek agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Jej zdaniem problem ten jest szczególnie istotny w dużych miastach, gdzie stale rośnie liczba kobiet prowadzących jednoosobowe gospodarstwa domowe. Dziennikarka ma jednak nadzieję na kolejną zmianę w mentalności polskich mężczyzn. Szansę dostrzegła podczas ostatniej Ogólnopolskiej Pielgrzymki Kolejarzy na Jasną Górę, która odbyła się w pierwszych dniach listopada. W ramach tego wydarzenia po raz pierwszy zorganizowana została także pielgrzymka mężczyzn pod hasłem „Oblężenie Jasnej Góry”, w której wzięło udział blisko cztery tysiące osób.

Fantastycznie wyglądały poczty sztandarowe rozstawione na wałach obronnych, na murach wokół klasztoru, tam była droga krzyżowa, ale co ważne, tam byli mężczyźni, bowiem tego samego dnia odbywało się oblężenie Jasnej Góry i były nieprzebrane rzesze bardzo fajnych facetów – mówi Anna Popek.

Gwiazda uważa, że w pielgrzymce wzięli udział mężczyźni, którzy dostrzegli upadek wartości i deprecjację typowo męskich cech we współczesnej polskiej kulturze. Panowie ci chcą walczyć o swoje miejsce w rodzinie, rozumiane jednak w szerszym i bardziej nowoczesnym kontekście niż jeszcze kilkadziesiąt lat temu. Ich zdaniem mężczyzna powinien być dla swoich bliskich źródłem opieki i wsparcia.

Ci mężczyźni chcą walczyć znowu o to, aby męskość oznaczała opiekuńczość, odpowiedzialność, że prawdziwy mężczyzna to taki, który jest w stanie stworzyć dom, zaopiekować się żoną, dziećmi, dać im dobry przykład, jak należy regulować relacje w rodzinie – mówi Anna Popek.

Dziennikarka zgadza się, że mężczyzna powinien pełnić w rodzinie rolę autorytetu, a jego celem powinno być zapewnienie bliskim spokoju i dobrobytu. Nie może być jednak pozbawiony czułości, delikatności, ciepła i nie traktować tego jako dyshonor.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Edyta Herbuś: Teraz mam taki moment obfitości, że mogę wybierać role, które są dla mnie najciekawsze. Ale na pewno muszę sobie zafundować reset, żeby utrzymać równowagę w życiu

Tancerka lubi wypoczywać aktywnie. Po intensywnym okresie w pracy najpierw daje sobie jednak chwilę na złapanie oddechu i szybką regenerację, a dopiero później rusza na podbój danej okolicy. Edyta Herbuś zaznacza, że często decyduje się na pasjonujące wyprawy, dzięki którym może zwiedzać i poznawać urokliwe zakątki świata. Ale zdarza się również tak, że wybiera beztroskie wakacje na plaży pod palmami. Tegoroczny urlop będzie jednak krótki.

Media

Wojciech „Łozo” Łozowski: Wziąłem już udział w większości fajnych dużych formatów telewizyjnych. Dostaję też wiele paździerzowych propozycji i je staram się odrzucać

Wokalista miał już okazję uczestniczyć w takich produkcjach jak: „Taniec z gwiazdami”, „Must Be The Music. Tylko muzyka”, „Azja Express”, „Lego Masters” i „Pokonaj mnie, jeśli potrafisz”. Jak podkreśla, bardzo ceni oryginalne projekty telewizyjne, bo dzięki nim może przeżyć wyjątkowe przygody i nauczyć się czegoś nowego. Dlatego też nie wyklucza, że gdy padnie kolejna ciekawa propozycja, znów weźmie udział w podobnym projekcie.

Firma

Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe

Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL  „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.