Newsy

Ania Kruk zaprojektowała kolekcję biżuterii dla mam i córek

2016-10-19  |  07:00

To pierwsza kolekcja dziecięca w karierze Anii Kruk. W jej skład wchodzą bransoletki, kolczyki i zawieszki ze srebra i kolorowych sznurków. Składa się ona z trzech casualowych linii, inspirowanych macierzyńską miłością, więzią pomiędzy matką i córką, a także egzotyczną podróżą, którą niedawno odbyła projektantka.

Wiosną tego roku Ania Kruk podjęła współpracę z marką Danone Fantasia, której efektem była m.in. kolekcja biżuterii Inspired by Fantasia. Jesienią projektantka zdecydowała się natomiast na kooperację z marką Coccodrillo, produkującą wysokiej klasy odzieży dla dzieci. Rezultatem kilkumiesięcznych prac stała się kolekcja Ania Kruk for Coccodrillo - pierwsza w portfolio projektantki kolekcja biżuterii dla dzieci. Ania Kruk twierdzi, że było to dla niej wyjątkowe doświadczenie, musiała bowiem całkowicie zmienić punkt widzenia.

– Musiałam zacząć myśleć nie tylko o moich klientkach, kobietach, ale też o małych dziewczynkach i o tym jak one wybierają biżuterię. Czego chce taka mała księżniczka, która ma 6 lat i czy to ona decyduje i np. chce wszystko różowe, czy decyduje mama i mama wybiera coś dla córeczki – mówi projektantka agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Kolekcja składa się z trzech linii. Pierwsza z nich to „MINI-ME”, w skład której wchodzą zawieszki w kształcie serduszka, kwiatka i jaskółki. Część występuje w parach: mniejszy dla córki a większy dla mamy, inne natomiast zbudowane są z dwóch rozłącznych elementów. Mniejszy element, przeznaczony dla córki, został wycięty z większego, zaprojektowanego z myślą o mamie. Tworząc tę linię Ania Kruk inspirowała się m.in. wyjątkową więzią jaka od pierwszych dni ciąży łączy matkę i jej dziecko. 

– Jest to tak naprawdę ładna metafora, że córeczka wynika z mamy, ale też jest zupełnie niezależnym, osobnym bytem, który wygląda zupełnie inaczej, ma swój charakter i żyje swoim życiem – mówi projektantka.

Druga linia, o nazwie "Ilustracje", przeznaczona jest wyłącznie dla dzieci. W jej skład wchodzą naszyjniki i kolczyki w kształcie odręcznie malowanych zwierząt. Linia ta powstała z inspiracji egzotyczną podróżą. Podczas pobytu w Laosie Ania Kruk spotykała wiele tamtejszych dzieci, które chciała obdarować wyjątkowym prezentem. Rysowała im więc zwierzęta - najpierw na tablicy w szkołach, potem w swoim własnym szkicowniku.

– Nagle otoczyło mnie chyba 80 dzieci z całej wioski, takie same czarne główki dookoła mnie i każdy z nich chciał ten rysunek i mój notatnik został podarty na strzępy, nie było już potem nic i siedziałam godzinę rysując, dopóki każde dziecko nie dostało po prostu swojego zwierzątka – mówi projektantka.

Trzecia linia, o nazwie "Dla Mamy", powstała z myślą specjalnie o mamach chłopców. W jej skład wchodzą naszyjniki z zawieszkami z dedykacjami m.in. "Super Mama", czy "Best Mom Ever". Są to dość klasyczne wzory, nietypowe grawerunki nadają im jednak wyjątkowy charakter oraz podkreślają nową rolę, w jaką wchodzi ciężarna kobieta. Biżuteria ze wszystkich trzech linii powstała ze srebra oraz kolorowych sznurków, głównie różowych, szarych i białych. 

– Również czerwony sznureczek, ponieważ moje klientki bardzo często mnie pytają o czerwone sznureczki na szczęście. I właśnie w dniu, kiedy decydowałam o tym, jakie kolory mają się znaleźć w tej kolekcji dostałam maila od klientek, że klientki w Poznaniu się pytają o bransoletkę czerwoną, sznureczkową dla mamy i dla dziecka. Ja mówię: „to znak, muszę to wprowadzić do kolekcji” – mówi Ania Kruk.

Biżuteria z nowej kolekcji ma lekki, casualowy charakter. Można ją kupić w salonach marek Ania Kruk i Coccodrillo oraz za pośrednictwem ich stron internetowych. Projektantka ma w planach dalszą współpracę z marką Coccodrillo.

 

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Wojciech „Łozo” Łozowski: Wziąłem już udział w większości fajnych dużych formatów telewizyjnych. Dostaję też wiele paździerzowych propozycji i je staram się odrzucać

Wokalista miał już okazję uczestniczyć w takich produkcjach jak: „Taniec z gwiazdami”, „Must Be The Music. Tylko muzyka”, „Azja Express”, „Lego Masters” i „Pokonaj mnie, jeśli potrafisz”. Jak podkreśla, bardzo ceni oryginalne projekty telewizyjne, bo dzięki nim może przeżyć wyjątkowe przygody i nauczyć się czegoś nowego. Dlatego też nie wyklucza, że gdy padnie kolejna ciekawa propozycja, znów weźmie udział w podobnym projekcie.

Firma

Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe

Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL  „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.

Zdrowie

Jan Kliment i Lenka Klimentová: Po tym, jak niespodziewanie zmarł nasz przyjaciel, zrobiliśmy serię badań kontrolnych. Trzeba się badać, zanim choroba daje o sobie znać

Tancerze mają świadomość, że nawet groźna choroba przez długi czas może nie dawać żadnych objawów, dlatego też, by wykryć każdą nieprawidłowość już na wczesnym etapie, warto przeprowadzać regularne badania kontrolne. Jakiś czas temu Lenka i Jan Kliment bardzo boleśnie przeżyli nagłą śmierć swojego przyjaciela i jak zaznaczają, ta tragedia dała im wiele do myślenia. Od tego czasu diametralnie zmienili swoje podejście do profilaktyki.