Newsy

Polskie gwiazdy wśród 7 krasnoludków. Blogerzy, muzycy, sportowcy i aktorzy dubbingują bajkę dla dzieci

2014-11-14  |  11:20

W polskiej wersji filmu „7 krasnoludków ratuje Śpiącą Królewnę” zaroi się od gwiazd. Na ekranie zobaczymy najważniejsze postacie z dziecięcych bajek w nieco nietypowych dla nich rolach. Usłyszymy natomiast wiele ciekawych głosów polskiego świata mody, filmu, mediów, a nawet sportu.

Już dawno w jednym polskim dubbingu nie spotkało się tak wiele gwiazd. Krzysztof Kowalewski, Jarosław Boberek, Sonia Bohosiewicz, Czesław Mozil. Agata Młynarska, Wojciech Mann, Tomasz Majewski, Maciej Kurzajewski, a także Antoni Królikowski.

– Śmieszne i podobała mi się ta zabawa – opowiada agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Antoni Królikowski, aktor. – Jest to fajne połączenie pracy twórczej z dobrą zabawą, a to zawsze, wydaje mi się, że powinno przynosić fajny efekt, wbrew temu, co się mówi. Dobrze się bawiliśmy, robiąc ten dubbing i wierzę, że na ekranie to zaprocentuje w ten sposób, że widownia będzie się bawiła równie dobrze.

Antoni Królikowski, który użyczył głosu jednej z kluczowych dla filmu postaci, krasnalowi Bobo, mówi, że po tym doświadczeniu został fanem dubbingu.

– Jest to strasznie zabawna robota, kiedy trzeba naśladować te wszystkie odgłosy, które trzeba wygenerować paszczą. To strasznie śmiesznie wygląda, kiedy już dorosły facet stoi naprzeciwko mikrofonu i wydobywa z siebie zupełnie abstrakcyjne dźwięki.

Dla aktora nie był to to dubbingowy debiut, ale pierwsza tak duża rola przy udźwiękowieniu filmu animowanego. Za to blogerka Julia Kuczyńska stanęła w tym charakterze przed mikrofonem po raz pierwszy. Jak mówi spełniła w ten sposób jedno ze swych życiowych marzeń.

– Odbyło się to na zasadzie, że ktoś znał mój głos i na tej podstawie dał mi tę szansę – wspomina autorka bloga Maffashion. – Spróbowałam więc. Oczywiście, gdyby przy samym nagraniu okazało się, że nie podołam, że coś nie wychodzi, to musieliby ze mnie zrezygnować. Na szczęście nie zrezygnowali, a nawet w krótkiej reklamie telewizyjnej był akurat mój skraweczek, moja kwestia.

Efekt pracy aktorów dubbingujących film wygląda jak dobra zabawa. Tymczasem kryje się za tym ciężka praca. Użyczenie głosu filmowej królewnie Śnieżce wymagało zgrania się z rysunkową postacią.

– Oglądałam obraz w wersji angielskiej –  mówi Julia Kuczyńska. –  Musiałam zapamiętać tempo, musiałam się wcisnąć w ten skrawek, w tę sekwencję, którą ja miałam powiedzieć, wkomponować się w ruch ust postaci. To bardzo utrudnia, wymyślisz sobie konkretny głos, ale myślisz o tak wielu rzeczach na raz, w jednym momencie, że nie da się skupić. Jest to ciężkie.

Dlatego samo nagranie to jedno, a przygotowanie się do niego to drugie. Rola dubbingowa wymaga od aktora sporej pracy, nie tylko wymyślenia postaci, ale też szczególnego rodzaju gimnastyki.

– Jest masa tych ćwiczeń na rozruszanie aparatu mowy podkreśla Antoni Królikowski. – Robi się takie rożne historie z językiem, całą paszczą. Trzeba trochę potrenować, żeby ta paszcza sama żyła i współgrała z tym, co na ekranie.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Film

Gwiazdy

Jan Wieczorkowski: W ogóle nie mam wyczucia w kwestii kupowania prezentów. Sam kilka razy dostałem wody toaletowe, które po prostu do mnie nie pasowały

Aktor grający jedną z głównych ról w spektaklu „Wyjątkowy prezent” w reżyserii Tomasza Sapryka przyznaje, że w życiu prywatnym również zdarzyły mu się nietrafione prezenty, które szybko wylądowały w koszu. Zwykle były to perfumy czy wody kolońskie, których kompozycja zapachowa w ogóle mu nie odpowiadała. Jeśli natomiast chodzi o wybór okolicznościowych upominków dla innych, to Jan Wieczorkowski zdradza, że zawsze zdaje się w tej kwestii na gust i intuicję żony. Sam zupełnie nie ma do tego głowy.

Handel

Rynek makaronów w Polsce wart jest około 800 mln zł. Producenci pracują nad nowymi funkcjami tych produktów w diecie

Makarony stają się coraz nowocześniejszą kategorią na rynku spożywczym. Konsumenci mają do wyboru m.in. szereg makaronów warzywnych, bezglutenowych, a także funkcjonalnych, których regularne spożywanie ma pomagać w walce z chorobami cywilizacyjnymi, jak cukrzyca, otyłość czy miażdżyca. To m.in. w ten segment rynku chce w najbliższych latach inwestować notowany na warszawskiej giełdzie producent Makarony Polskie. Spółka podkreśla, że wyzwaniem dla dalszego rozwoju firm z branży spożywczej pozostają rosnące koszty działalności, braki kadrowe, a także niestabilność cenowa.