Newsy

Wielkanocne wyjazdy coraz popularniejsze wśród Polaków. Najczęściej wybierana destynacja to Rzym

2015-03-12  |  06:00

Coraz więcej Polaków decyduje się spędzić Wielkanoc za granicą zamiast przy rodzinnym stole. Najpopularniejsze kierunki wyjazdów to europejskie stolice, głównie Rzym, Paryż i Londyn. Spragnieni słońca i ciepła Polacy chętnie wybierają także egzotyczne kurorty, np. w Maroku lub na Malcie. Przy organizacji wielkanocnych wyjazdów coraz więcej osób rezygnuje z pośrednictwa biur podróży i samodzielnie poszukuje przelotów i miejsc noclegowych.

Wyjazdy wielkanocne są zwykle kilkudniowe. Jeśli wypadają w drugiej połowie kwietnia, wyjazd może być łączony z majówką. Spośród wszystkich destynacji największą popularnością cieszą europejskie stolice, głównie Rzym. W Wiecznym Mieście odbywa się w tym czasie wiele nabożeństw, które przyciągają zwłaszcza pielgrzymów.

– Bardzo upodobaliśmy sobie Włochy. Dwa lata temu, rok temu i w tym roku najpopularniejszym kierunkiem wśród Polaków jest Rzym. Poza tym lubimy jeździć do Wielkiej Brytanii, często wybieramy Londyn. Rezerwujemy również na własną rękę hotele w Barcelonie i Paryżu. Spośród polskich miast, nie tylko w okresie Wielkanocy, dużą popularnością cieszą się duże miasta. Podróżujemy do Warszawy, Wrocławia, Gdańska i Gdyni. W okresie wielkanocnym najczęściej wybieramy jednak Kraków mówi Justyna Śnieżek z Trivago Polska w rozmowie z agencją informacyjną Newseria.

Kraków jest najdroższym polskim miastem w czasie Wielkanocy, głównie ze względu na wysokie ceny zakwaterowania. W pozostałych miesiącach najwyższe ceny ma natomiast Sopot. W czasie Wielkanocy Polacy równie chętnie wybierają się w góry. Spośród górskich miejscowości wypoczynkowych największą popularnością cieszą się Zakopane i Karpacz.

Osoby spragnione słońca i ciepła decydują się natomiast na bardziej egzotyczny wyjazd, np. na plaże Maroka, Malty lub Dominikany. Organizując wyjazd, Polacy coraz częściej rezygnują z pośrednictwa biur podróży.

– Z roku na rok coraz więcej Polaków samodzielnie wyszukuje sobie noclegi i planuje wyjazdy. Widzimy taki trend, że porównywarki cen zyskują na popularności. Coraz więcej osób poszukuje samodzielnie noclegów i przelotów. Ten trend jest rosnący mówi Justyna Śnieżek.

Podróżnicze gusta Polaków pokrywają się z upodobaniami innych mieszkańców Europy. Rzym, Paryż i Londyn są najchętniej wybierane na krótkie wyjazdy także przez Niemców, Austriaków i Czechów.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Edyta Herbuś: Rozmawiałam z produkcją na temat mojej ewentualnej roli w „Tańcu z gwiazdami”. Wierzę, że stworzą taką, która będzie dla mnie inspirująca

Tancerka przyznaje, że kiedy dostała propozycję udziału w ostatniej edycji „Tańca z gwiazdami”, to choć miała apetyt na powrót do tej produkcji, po rozważeniu wszystkich za i przeciw jednak ją odrzuciła. Z jednej strony miała już inne zobowiązania zawodowe, a z drugiej – zależało jej na tym, by powrócić do show nie tylko w charakterze instruktorki, ale zaprezentować się widzom z nieco innej strony. Edyta Herbuś wierzy, że w przyszłości program przejdzie pewną metamorfozę i znajdzie się w nim rola skrojona właśnie dla niej. Nie ukrywa też, że ta edycja wyjątkowo przyciągnęła jej uwagę, bo skupiła bardzo charyzmatycznych uczestników.

Prawo

Sztuczna inteligencja coraz śmielej wkracza w produkcję muzyczną. Artyści i odbiorcy chcą jasnego oznaczania utworów generowanych przez takie narzędzia

Dziesięciokrotny wzrost przychodów rynku sztucznej inteligencji w tworzeniu muzyki przewidują analitycy w ciągu najbliższych 10 lat. Wokół tematu narasta coraz więcej kontrowersji, związanych m.in. z uczeniem się algorytmów na już skomponowanych dziełach czy wykorzystywania głosów wokalistów do tworzenia coverów śpiewanych przez SI. Jednocześnie ponad jedna trzecia muzyków przyznaje już, że wspierali się w swojej pracy sztuczną inteligencją. Artyści oczekują jednak jasno wytyczonych ram regulacyjnych dla tego typu narzędzi. Przede wszystkim miałyby one dotyczyć zgód na wykorzystanie własności intelektualnej i wyraźnego oznaczania muzyki komponowanej przez SI.

Handel

Po kiełbaski wege czy roślinne burgery sięga coraz więcej konsumentów. Branża roślinna będzie walczyć o utrzymanie takiego nazewnictwa

Kiełbasa bezmięsna, burger roślinny, parówka wegetariańska, stek vege – do takich nazw produktów wielu konsumentów zdążyło się przyzwyczaić i coraz chętniej po nie sięga. Pojawiają się jednak pomysły, by zakazać nazewnictwa charakterystycznego dla produktów mięsnych. Również w Polsce pojawiła się propozycja w tym zakresie ze strony poprzedniego składu resortu rolnictwa pod koniec ubiegłego roku. Zwolennicy uzasadniają ten pomysł ochroną interesów konsumenckich, ale badania pokazują, że tylko niewielki odsetek klientów pomylił produkt wegański i mięsny przy zakupie.