Mówi: | Justyna Śnieżek |
Funkcja: | PR manager |
Firma: | Trivago Polska |
Wielkanocne wyjazdy coraz popularniejsze wśród Polaków. Najczęściej wybierana destynacja to Rzym
Coraz więcej Polaków decyduje się spędzić Wielkanoc za granicą zamiast przy rodzinnym stole. Najpopularniejsze kierunki wyjazdów to europejskie stolice, głównie Rzym, Paryż i Londyn. Spragnieni słońca i ciepła Polacy chętnie wybierają także egzotyczne kurorty, np. w Maroku lub na Malcie. Przy organizacji wielkanocnych wyjazdów coraz więcej osób rezygnuje z pośrednictwa biur podróży i samodzielnie poszukuje przelotów i miejsc noclegowych.
Wyjazdy wielkanocne są zwykle kilkudniowe. Jeśli wypadają w drugiej połowie kwietnia, wyjazd może być łączony z majówką. Spośród wszystkich destynacji największą popularnością cieszą europejskie stolice, głównie Rzym. W Wiecznym Mieście odbywa się w tym czasie wiele nabożeństw, które przyciągają zwłaszcza pielgrzymów.
– Bardzo upodobaliśmy sobie Włochy. Dwa lata temu, rok temu i w tym roku najpopularniejszym kierunkiem wśród Polaków jest Rzym. Poza tym lubimy jeździć do Wielkiej Brytanii, często wybieramy Londyn. Rezerwujemy również na własną rękę hotele w Barcelonie i Paryżu. Spośród polskich miast, nie tylko w okresie Wielkanocy, dużą popularnością cieszą się duże miasta. Podróżujemy do Warszawy, Wrocławia, Gdańska i Gdyni. W okresie wielkanocnym najczęściej wybieramy jednak Kraków – mówi Justyna Śnieżek z Trivago Polska w rozmowie z agencją informacyjną Newseria.
Kraków jest najdroższym polskim miastem w czasie Wielkanocy, głównie ze względu na wysokie ceny zakwaterowania. W pozostałych miesiącach najwyższe ceny ma natomiast Sopot. W czasie Wielkanocy Polacy równie chętnie wybierają się w góry. Spośród górskich miejscowości wypoczynkowych największą popularnością cieszą się Zakopane i Karpacz.
Osoby spragnione słońca i ciepła decydują się natomiast na bardziej egzotyczny wyjazd, np. na plaże Maroka, Malty lub Dominikany. Organizując wyjazd, Polacy coraz częściej rezygnują z pośrednictwa biur podróży.
– Z roku na rok coraz więcej Polaków samodzielnie wyszukuje sobie noclegi i planuje wyjazdy. Widzimy taki trend, że porównywarki cen zyskują na popularności. Coraz więcej osób poszukuje samodzielnie noclegów i przelotów. Ten trend jest rosnący – mówi Justyna Śnieżek.
Podróżnicze gusta Polaków pokrywają się z upodobaniami innych mieszkańców Europy. Rzym, Paryż i Londyn są najchętniej wybierane na krótkie wyjazdy także przez Niemców, Austriaków i Czechów.
Czytaj także
- 2024-03-29: Maria Sadowska: Niektórym się nie chce i zamiast malowania pisanek używają gotowych barwników albo naklejek. Dla mnie to jedna z najważniejszych tradycji świątecznych
- 2024-03-28: Monika Richardson: Co roku na święta organizujemy zjazd rodzinny w pięknym dworku w Wielkopolsce. Do śniadania wielkanocnego siada 40 osób
- 2024-03-25: Marta Wiśniewska: Nie rozumiem fenomenu mazurka. Na Wielkanoc zrobię pyszną, tłustą paschę z bakaliami
- 2024-03-26: Piotr Zelt: W tym roku na Wielkanoc jadę na narty w Alpy. Chyba wszystkim jest na rękę, że będę gdzieś daleko
- 2024-03-27: Enej: Wielkanoc musi być w rodzinnym gronie. Nie jesteśmy fanami wyjazdów do hoteli, żeby spędzać święta z obcymi ludźmi
- 2024-01-17: Więcej rezerwacji na zimowy wypoczynek niż rok temu. Ponad połowa Polaków planuje zimą wyjazd
- 2024-01-10: Niskie temperatury to sezon na częste awarie akumulatorów. Ten problem to zmora także dla kierowców elektryków
- 2023-08-28: Tegoroczne wakacje Polaków to częściej krótsze pobyty zamiast tygodniowych wyjazdów. Branża odczuwa wzrost kosztów i spadek popytu
- 2023-07-31: Urlopowicze coraz bardziej doceniają polisy turystyczne. Pomoc zadziała nie tylko w razie nagłego zachorowania lub wypadku
- 2023-06-26: Prawie połowa Polaków planujących w tym roku urlop wybierze się za granicę. Koszty leczenia mogą tam osiągać zawrotne sumy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Edyta Herbuś: Rozmawiałam z produkcją na temat mojej ewentualnej roli w „Tańcu z gwiazdami”. Wierzę, że stworzą taką, która będzie dla mnie inspirująca
Tancerka przyznaje, że kiedy dostała propozycję udziału w ostatniej edycji „Tańca z gwiazdami”, to choć miała apetyt na powrót do tej produkcji, po rozważeniu wszystkich za i przeciw jednak ją odrzuciła. Z jednej strony miała już inne zobowiązania zawodowe, a z drugiej – zależało jej na tym, by powrócić do show nie tylko w charakterze instruktorki, ale zaprezentować się widzom z nieco innej strony. Edyta Herbuś wierzy, że w przyszłości program przejdzie pewną metamorfozę i znajdzie się w nim rola skrojona właśnie dla niej. Nie ukrywa też, że ta edycja wyjątkowo przyciągnęła jej uwagę, bo skupiła bardzo charyzmatycznych uczestników.
Prawo
Sztuczna inteligencja coraz śmielej wkracza w produkcję muzyczną. Artyści i odbiorcy chcą jasnego oznaczania utworów generowanych przez takie narzędzia
Dziesięciokrotny wzrost przychodów rynku sztucznej inteligencji w tworzeniu muzyki przewidują analitycy w ciągu najbliższych 10 lat. Wokół tematu narasta coraz więcej kontrowersji, związanych m.in. z uczeniem się algorytmów na już skomponowanych dziełach czy wykorzystywania głosów wokalistów do tworzenia coverów śpiewanych przez SI. Jednocześnie ponad jedna trzecia muzyków przyznaje już, że wspierali się w swojej pracy sztuczną inteligencją. Artyści oczekują jednak jasno wytyczonych ram regulacyjnych dla tego typu narzędzi. Przede wszystkim miałyby one dotyczyć zgód na wykorzystanie własności intelektualnej i wyraźnego oznaczania muzyki komponowanej przez SI.
Handel
Po kiełbaski wege czy roślinne burgery sięga coraz więcej konsumentów. Branża roślinna będzie walczyć o utrzymanie takiego nazewnictwa
Kiełbasa bezmięsna, burger roślinny, parówka wegetariańska, stek vege – do takich nazw produktów wielu konsumentów zdążyło się przyzwyczaić i coraz chętniej po nie sięga. Pojawiają się jednak pomysły, by zakazać nazewnictwa charakterystycznego dla produktów mięsnych. Również w Polsce pojawiła się propozycja w tym zakresie ze strony poprzedniego składu resortu rolnictwa pod koniec ubiegłego roku. Zwolennicy uzasadniają ten pomysł ochroną interesów konsumenckich, ale badania pokazują, że tylko niewielki odsetek klientów pomylił produkt wegański i mięsny przy zakupie.