Newsy

PLICH : kolekcja Edyty Górniak to ciekawy sposób na wyrażenie siebie w innej branży niż muzyka

2016-06-07  |  06:55

PLICH pozytywnie ocenia debiut Edyty Górniak w charakterze projektantki mody. Jego zdaniem poszukiwanie przez gwiazdy nowych form wyrażania siebie to naturalna rzecz. Uważa też, że moda na projektowanie strojów przez artystów przyszła do Polski z Zachodu, gdzie modą zajęły się takie gwiazdy jak Beyoncé czy Antonio Banderas.

Edyta Górniak zaprojektowała dwie linie odzieżowe dla nowej polskiej marki Naoko. Kolekcje noszą nazwy: „Make a wish” oraz „Take a risk” i są utrzymane w stylistyce mody ulicznej. W ich skład wchodzą m.in. wygodne bluzy, koszulki oraz spodnie typu baggy, wszystkie uszyte z najwyższej jakości materiałów. Wokalistka twierdzi, że już od dłuższego czasu chciała pokazać swoim fanom coś, co jest dla niej równie prawdziwe jak muzyka. Jej próbę sprawdzenia się w charakterze projektantki mody pozytywnie ocenia PLICH.

– Uważam, że jest to dobry pomysł. Gwiazdy po prostu często poszukują nowych form wyrazu – mówi PLICH agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Projektowanie własnych linii odzieżowych jest coraz popularniejsze wśród światowych gwiazd. Ostatnio na podobny krok zdecydowała się Beyoncé, która stworzyła własną markę Ivy Park w połowie kwietnia gwiazda pokazała swoją pierwszą kolekcję, utrzymaną w sportowym klimacie. Antonio Banderas kilka miesięcy temu zapisał się do szkoły projektowania Saint Martins i nawiązał współpracę z duńską marką Selected Homme. PLICH twierdzi, że kibicuje wszystkim gwiazdom, które próbują swoich sił w biznesie modowym.

–  To dobrze, że coraz więcej ludzi ma odwagę poszukiwać, ma odwagę zastanawiać się nad tym, co jeszcze pokazać i jak wyrazić siebie – mówi PLICH.

Projektant uważa, że jeśli ktoś jest perfekcjonistą i do poszukiwania nowych środków wyrażania siebie podchodzi poważnie, to w pewnym momencie odniesie sukces. Być może pierwsze kolekcje nie będą udane, ale nie powinno się od razu skreślać ich autora, tylko dlatego że nie jest zawodowym projektantem. PLICH jest także zdania, że szufladkowanie nie jest właściwe i należy pozwolić gwiazdom na artystyczne poszukiwania.

– Od tego jest artysta, żeby wyrażał siebie i miał swoją ekspresję, temperament, był kontrowersyjny, lubiany albo nie, krytykowany. Przede wszystkim chodzi o emocje, o to, żeby wyrażać siebie i myśleć o tym, co chcemy przekazać naszym odbiorcom, żeby to była dobra energia i dobre emocje – mówi PLICH.

Zdaniem projektanta świat się zmienia i należy podążać za trendami. Podkreśla też, że gwiazdy mają często innych odbiorców swoich kolekcji niż zawodowi projektanci. PLICH zdaje też sobie sprawę z tego, że wizerunek sławnej osoby znacznie zwiększa sprzedaż ich projektów.

– W łączeniu gwiazd z modą przede wszystkim chodzi o pieniądze. Te osoby często dają swoją twarzą, żeby produkt, który sami zaprojektowali albo ktoś zaprojektował, szybciej wypłynął, żeby stał się z dnia na dzień zauważalny, żeby działał po prostu jak turborakieta – mówi PLICH.

Wśród polskich gwiazd, które spróbowały swoich sił w roli projektantek mody, są m.in. Katarzyna Zielińska, Natasza Urbańska i Margaret.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Film

Julia Kamińska: Najnowszy singiel pokazuje moje drugie, wulgarne oblicze. Nie chcę się już bać, tylko móc wreszcie wyrażać siebie nawet w bardzo odważnych tekstach

Wokalistka podkreśla, że poprzez utwór „Dobrze się mamy MSNR” chciała zaprezentować odbiorcom nieco inne oblicze niż to, które znają z jej dotychczasowych projektów zawodowych. Niektórych jej nowa odsłona zaskoczyła, a nawet zbulwersowała. Julia Kamińska nie boi się jednak krytyki i również w swojej twórczości chce podejmować tematy trudne i kontrowersyjne. A już w maju ukaże się jej debiutancka płyta. Jesienią natomiast artystka zamierza wyruszyć w trasę koncertową właśnie z piosenkami z tego albumu.

Gwiazdy

Joanna Jędrzejczyk: Przygotowuję się do udziału w stand-upach. Będę miała 30 występów i spróbuję rozśmieszyć gości swoimi historiami

Na pewien czas zawodniczka MMA zamienia ring na scenę i dołącza do stand-upowego teamu. Czeka ją 30 występów, do których musi się solidnie przygotować, by zaciekawić widzów i porwać ich do wspólnej zabawy. Joanna Jędrzejczyk ma nadzieję, że sprawdzi się w roli stand-uperki, a jeśli nawet zdarzą się jej jakieś potknięcia, to nie zamierza się poddawać, bo przecież to dopiero jej pierwszy taki projekt, a trening czyni mistrza, zarówno w sporcie, jak i w aktorstwie.

Konsument

Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.