Newsy

Na pierwszym solowym albumie Tomasza Luberta zaśpiewały m.in. Doda oraz Honorata Skarbek

2014-06-24  |  06:00
Mówi:Dorota Rabczewska (wokalistka)
Honorata Skarbek (wokalistka)
Tomasz Lubert (muzyk)
  • MP4
  • Tomasz Lubert, muzyk związany z zespołami Virgin, Video oraz Volver, a także współtwórca przebojów m.in. Dody, Magdy Femme oraz Patrycji Markowskiej w drugiej połowie czerwca wydał swój pierwszy solowy album zatytułowany „Z miłości do muzyki”. Płyta ukazała się nakładem wytwórni Universal Music Polska.

    Na swój debiutancki album Lubert zaprosił czołowych artystów związanych z popową sceną muzyczną. Na płycie pojawili się m.in. Doda, Olek Klepacz, Ewa Farna, Grzegorz Skawiński, Anja Orthodox oraz Jacek Stachursky.

    Z artystami, z którymi współpracowałem, mam kontakt od wielu lat. Piosenki miałem przygotowane wcześniej, więc wiedziałem, co  z nimi zrobić. Płyta powstawała w różny sposób, ale cieszy mnie, że każda z piosenek pasuje do danego wykonawcy. Każda z nich jest zupełnie inna, ale dostosowana do osoby. To jest dobra sytuacja dla mnie. Zawsze stałem nieco z tyłu, co miało swoje korzyści, ale teraz postanowiłem spiąć klamrą 20-lecie mojej działalności artystycznej. Zrobiłem więc taką muzykę, jaką chciałem i żadne inne konwencje mnie tutaj nie ograniczały. I to też jest atut tego krążka – jest różnorodny i prawdziwy – dodaje Lubert.

    Płytę Tomasza Luberta otwiera wspólny utwór z Dodą zatytułowany „Hej”. Jest to pierwszy utwór Luberta i Rabczewskiej od ośmiu lat, co może być zwiastunem reaktywacji zespołu Virgin.

    Znamy się z Tomkiem 15 lat i odkąd pamiętam świetnie się dogadywaliśmy. Tomek nagrywał, ja pisałam teksty i te piosenki wypływały w sekundę. Tak samo było tutaj, to jest coś niesamowitego, że pewne rzeczy nie mijają – stwierdza Doda.

    Na płycie pojawiła się także Honorata Honey Skarbek, która zaśpiewała utwór „Niemożliwe”.

    Entuzjastycznie zareagowałam na pomysł wspólnego nagrania, bo zawsze cieszy mnie, jak polscy artyści się wspierają. Piosenka „Niemożliwe” stała się owocem naszej współpracy – Tomek skomponował muzykę, ja napisałam tekst i stworzyłam melodię. Utwór powstał bardzo spontanicznie, tekst wymyśliłam w 10 minut. Piosenka opowiada o tym, że cały czas chcę iść przed siebie i nic nie jest w stanie mnie zatrzymać oraz że pragnę dotrzeć do wyznaczonego miejsca – mówi agencji Newseria Lifestyle Honey.

    Tomasz Lubert na polskiej scenie muzycznej działa od 1994 roku. Największą popularność zdobył z zespołem Virgin, z którym święcił sukcesy na festiwalach w Sopocie oraz Opolu. Równie dobry dla muzyka był okres działania grupy Volver, z którą zdobył m.in. „SuperJedynkę” na Festiwalu w Opolu.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Film

    Gwiazdy

    Jan Wieczorkowski: W ogóle nie mam wyczucia w kwestii kupowania prezentów. Sam kilka razy dostałem wody toaletowe, które po prostu do mnie nie pasowały

    Aktor grający jedną z głównych ról w spektaklu „Wyjątkowy prezent” w reżyserii Tomasza Sapryka przyznaje, że w życiu prywatnym również zdarzyły mu się nietrafione prezenty, które szybko wylądowały w koszu. Zwykle były to perfumy czy wody kolońskie, których kompozycja zapachowa w ogóle mu nie odpowiadała. Jeśli natomiast chodzi o wybór okolicznościowych upominków dla innych, to Jan Wieczorkowski zdradza, że zawsze zdaje się w tej kwestii na gust i intuicję żony. Sam zupełnie nie ma do tego głowy.

    Handel

    Rynek makaronów w Polsce wart jest około 800 mln zł. Producenci pracują nad nowymi funkcjami tych produktów w diecie

    Makarony stają się coraz nowocześniejszą kategorią na rynku spożywczym. Konsumenci mają do wyboru m.in. szereg makaronów warzywnych, bezglutenowych, a także funkcjonalnych, których regularne spożywanie ma pomagać w walce z chorobami cywilizacyjnymi, jak cukrzyca, otyłość czy miażdżyca. To m.in. w ten segment rynku chce w najbliższych latach inwestować notowany na warszawskiej giełdzie producent Makarony Polskie. Spółka podkreśla, że wyzwaniem dla dalszego rozwoju firm z branży spożywczej pozostają rosnące koszty działalności, braki kadrowe, a także niestabilność cenowa.