Newsy

Luksusowe linie w odzieżowych sieciówkach odznaczają się klasycznymi fasonami i stonowaną kolorystyką

2014-10-17  |  06:45

Luksusowe linie proponowane przez sieciówki to odpowiedź na potrzeby nowoczesnych kobiet lubiących luksus, ale nie mogących pozwolić sobie na ubrania z dużych domów mody. Kolekcje te cechują stonowane kolory i klasyczne fasony, które nigdy nie wychodzą z mody. Uszyte są z wysokiej jakości materiałów, bardzo podobnych do tych, których używają znani kreatorzy mody.

Sieciówki już od kilku sezonów wprowadzają do swojej oferty luksusowe linie, jednak w tym roku trend ten wyraźnie przybiera na sile. Ubrania z ekskluzywnych kolekcji cechują się jakością bardzo zbliżoną do odzieży proponowanej przez największe domy mody. Ich cena przewyższa koszt zwykłych kolekcji sieciówek, jest jednak znacznie niższa niż ubrań znanych kreatorów.

Klientka obecnie lubi kupować dobre rzeczy i wiadomo, że nie chce mieć całej szafy w luksusowych rzeczach czy w wysokiej jakości jedwabiach, kaszmirach czy skórze, tylko chce mieszać. Chce mieć jedną rzecz droższą, która zostanie na kilka sezonów, a później do tego dołożyć kilka rzeczy tańszych, które może wymieniać sobie na przykład po sezonie czy dwóch – mówi Wojciech Piotr Onak, kierownik marki Mohito, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

Zdaniem ekspertów kobiety lubią robić odzieżowe zakupy w jednym sklepie. Dzięki wprowadzaniu linii ekskluzywnych w sieciówkach mogą w jednym miejscu kupić ubrania wyższej jakości, ale po przystępnej cenie, i uzupełnić je tańszymi elementami garderoby. Materiały używane w kolekcjach ekskluzywnych mają zazwyczaj wysoką jakość, są to skóry, kaszmiry, wełny, bardzo dobra gatunkowo bawełna i jedwab.

Kroje są uniwersalne, ale cały czas bardzo modne. Coś takiego, co możemy założyć tej jesieni, ale jednocześnie wyjmiemy to z szafy za 2-3 lata i znowu powiemy: „To mi dalej pasuje”. Bo jest to coś, co się powtarza w jakimś tam stopniu, tylko oczywiście z jakimś twistem danej marki modowej – mówi Wojciech Piotr Onak.

Firma Marks & Spencer w swojej luksusowej kolekcji Best of British proponuje klasyczne czarne trencze, dopasowane sukienki, tuniki z żakardu oraz proste wełniane płaszcze w kolorze indygo i czerni. Cała linia uszyta została z wysokiej jakości tkanin, m.in. szkockiego kaszmiru, wełny z Yorkshire. Luksusową linię rok temu wprowadziła także hiszpańska marka Mango. W kolekcji Premium, której twarzą została Anja Rubik, można znaleźć klasyczne kopertowe koszule, eleganckie szerokie spodnie, dżinsy z prostą nogawką. Dominuje nieśmiertelne połączenie czerni i bieli, uzupełnione przez modne w sezonie jesień-zima 2014/2015 pastele oraz grafity. W tym sezonie z luksusową kolekcją debiutuje także rodzima marka Mohito.

Na jesień-zima 2014 powinniśmy na pewno zwrócić uwagę na skóry. Skórzane spodnie, skórzane kurtki, do tego oversizowe swetry, duże formy. Oczywiście jakaś koszula jedwabna, którą możemy włożyć na przykład pod sweter czy kurtkę. Rzeczy są naturalne i bardzo wygodne – mówi Wojciech Piotr Onak.

W kolekcji znalazły się obcisłe spodnie, ołówkowe spódnice, tuniki, ramoneski oraz płaszcze o kroju szlafroka. Linia zawiera także akcesoria i dodatki: efektowne kolie i bransolety, klasyczne kopertówki i duże torby na co dzień, a także niezwykle modne w tym sezonie sięgające uda skórzane kozaki. Takie buty proponują kobietom najwięksi światowi projektanci, m.in. Ralph Lauren i Donna Karan.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Film

Julia Kamińska: Najnowszy singiel pokazuje moje drugie, wulgarne oblicze. Nie chcę się już bać, tylko móc wreszcie wyrażać siebie nawet w bardzo odważnych tekstach

Wokalistka podkreśla, że poprzez utwór „Dobrze się mamy MSNR” chciała zaprezentować odbiorcom nieco inne oblicze niż to, które znają z jej dotychczasowych projektów zawodowych. Niektórych jej nowa odsłona zaskoczyła, a nawet zbulwersowała. Julia Kamińska nie boi się jednak krytyki i również w swojej twórczości chce podejmować tematy trudne i kontrowersyjne. A już w maju ukaże się jej debiutancka płyta. Jesienią natomiast artystka zamierza wyruszyć w trasę koncertową właśnie z piosenkami z tego albumu.

Gwiazdy

Joanna Jędrzejczyk: Przygotowuję się do udziału w stand-upach. Będę miała 30 występów i spróbuję rozśmieszyć gości swoimi historiami

Na pewien czas zawodniczka MMA zamienia ring na scenę i dołącza do stand-upowego teamu. Czeka ją 30 występów, do których musi się solidnie przygotować, by zaciekawić widzów i porwać ich do wspólnej zabawy. Joanna Jędrzejczyk ma nadzieję, że sprawdzi się w roli stand-uperki, a jeśli nawet zdarzą się jej jakieś potknięcia, to nie zamierza się poddawać, bo przecież to dopiero jej pierwszy taki projekt, a trening czyni mistrza, zarówno w sporcie, jak i w aktorstwie.

Konsument

Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.