Newsy

Adam „Nergal” Darski namawia do zapuszczania wąsów w stylu filmowych bohaterów

2015-11-18  |  06:50

Lider zespołu Behemoth wspiera walkę z nowotworami. Wokalista i propagator męskiego zarostu został ambasadorem akcji „Wąstopad” w stacji TNT. Może w niej wziąć udział każdy mężczyzna, który zapuści wąsy w stylu jednego z filmowych bohaterów i prześle swoje zdjęcie organizatorom. Za każde zdjęcie z wąsem stacja przekaże 10 złotych Fundacji Rak’n’Roll na badania urologiczne dla mężczyzn.

„Wąstopad” to spolszczona nazwa corocznej, trwającej przez cały listopad, międzynarodowej kampanii, w ramach której mężczyźni zapuszczają wąsy. Jej oryginalna nazwa to Movember. Powstała z połączenia dwóch słów: „moustache”, czyli wąsy, i „November”, czyli listopad. Celem akcji jest podnoszenie świadomości problemu raka prostaty i zachęcenie mężczyzn do wykonywania regularnych badań profilaktycznych. Pomagają one odpowiednio wcześnie wykrywać chorobę, a tym samym znacznie zwiększyć szansę na skuteczną terapię.

– Ta wiedza jest ogólnie dostępna, ale ilu ludzi zdaje sobie sprawę z tego, że jest to nowotwór, który jest chyba w ogóle numerem jeden, albo pierwszy, albo drugi na liście tych, które sieją największe spustoszenie wśród naszego gatunku. Uważam, że to jest mądre, żeby tę akcję propagować – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Adam „Nergal” Darski.

Organizatorem kampanii jest stacja TNT, a jej partnerami została Fundacja Rak'n'Roll – Wygraj Życie! oraz Barberian Academy & Barber Shop, zakład fryzjerski założony przez Adama „Nergala” Darskiego, specjalizujący się w strzyżeniu i goleniu mężczyzn. W akcji może wziąć udział każdy mężczyzna, który zapuści wąsy i wystylizuje je na wzór jednego z filmowych bohaterów. Następnie musi przesłać swoje zdjęcie organizatorom, a ci za każdą otrzymaną fotografię przekażą Fundacji Rak’n’Roll 10 zł na badania urologiczne dla mężczyzn.

Zapuszczamy wąsy, solidaryzujemy się z męskim gatunkiem i w ten sposób propagujemy tę piękną akcję. Bawimy się naszą twarzą i zarostem, a każde takie zdjęcie to 10 zł, które idzie do wspólnej puli i z tego będą sponsorowane badania – mówi Adam „Nergal” Darski.

Wokalista sam wygrał walkę z chorobą nowotworową. W 2010 roku zdiagnozowano u niego białaczkę szpikową. Lider grupy Behemoth został poddany chemioterapii, a następnie przeszedł przeszczep szpiku kostnego. Akcje takie jak „Wąstopad” traktuje jako swego rodzaju misję. Uważa też, że założenia kampanii doskonale wpisują się w charakter jego zakładu , który nie jest nastawiony wyłącznie na zarabianie pieniędzy, ale także na propagowanie piękna i estetyki. 

Służymy społeczeństwu, nie jesteśmy nastawieni tylko na to, żeby zarabiać pieniądze. Robimy również rzeczy, które są bardzo pożyteczne i wiem to z doświadczenia, że powinniśmy się wspierać i pomagać, bo życie to najwyższa wartość, dbajmy o to – mówi Adam „Nergal” Darski.

Rak prostaty to trzeci, po raku płuca i jelita grubego, najczęściej występujący u polskich mężczyzn nowotwór. Co roku jest przyczyną śmierci 4 tys. Polaków, mimo że wcześnie wykryty jest całkowicie uleczalny. Powodem wysokiej umieralności jest m.in. zbyt późna wykrywalność.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Psychologia

Beata Pawlikowska: To wszystko, czego doświadczyłam w dżungli amazońskiej, wstrząsnęło mną i pokazało mi prawdę o sobie samej. To właśnie był początek zmian w moim życiu

Pisarka preferuje podróżowanie w pojedynkę. Lubi wyjeżdżać w trudne, niedostępne rejony świata, bo takie wyprawy są także podróżą w głąb siebie. Chociażby w dżungli amazońskiej przekonała się, że decyzje, jakie podejmujemy na różnych etapach naszego życia, wynikają właśnie z naszego postrzegania samych siebie i świata. A z kolei to postrzeganie zależy od podświadomych przekonań, które są naszym wewnętrznym programem wgranym w dzieciństwie. W swojej książce zatytułowanej „Kody podświadomości” podróżniczka tłumaczy, że jeśli ktoś podświadomie wierzy na przykład w to, że nie ma prawa do szczęścia i jest gorszy od innych, to jego życiowa droga będzie właśnie wiernym odbiciem tych przekonań.

Konsument

Coraz więcej Europejczyków ogranicza spożycie mięsa na rzecz produktów roślinnych. Większe wsparcie ze strony rządów i legislacji mogłoby zwiększyć ich popularność

Ponad połowa Europejczyków jedzących mięso aktywnie ogranicza jego roczne spożycie. Niemal 30 proc. co najmniej raz w tygodniu spożywa przynajmniej jedną roślinną alternatywę mięsa lub nabiału – wynika z badania ProVeg. Zmiana nawyków konsumenckich napędza branżę produktów roślinnych, ale wspomogłyby ją także zmiany systemowe, m.in. szersze dofinansowanie produkcji roślinnej kosztem mięsnej czy obniżenie podatku na żywność o niskim śladzie środowiskowym.