News powiązane z reklamy dla dzieci

2015-11-27 | 06:30
Żywienie
Reklamy często wprowadzają dzieci w błąd i zachęcają do zakupu przekąsek, które mogą być szkodliwe dla ich zdrowia News powiązane z reklamy dla dzieci

Reklamy często wprowadzają dzieci w błąd i zachęcają do zakupu przekąsek, które mogą być szkodliwe dla ich zdrowia

Dzieci są wyjątkowo podatne na reklamy, ślepo wierzą w przekazywane w nich treści i sugerując się medialnym przekazem, chętnie sięgają po śmieciowe jedzenie. Specjaliści do spraw żywienia tłumaczą, że hermetycznie zapakowany rogalik, czekoladowy batonik czy fast food nie zastąpi pełnowartościowego posiłku, dlatego zachęcają rodziców do przygotowywania dzieciom zdrowych przekąsek. Z badań wynika, że pond 22 proc. uczniów podstawówek i gimnazjów ma nadwagę lub otyłość.
więcej

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Konsument

Tanie dekoracje do domu coraz poważniejszym problemem dla środowiska. Eksperci ostrzegają przed skutkami fast homeware

Sztuczne dekoracje kwiatowe, wiosenne wianki, puchate króliki, kurczaczki wielkanocne czy plastikowe świecidełka bożonarodzeniowe – ostatnie lata to prawdziwy boom na sezonowe dekoracje do domu. Trend ten znacząco zyskał na popularności w czasie pandemii, kiedy w domach pracowaliśmy i spędzaliśmy większość wolnego czasu, a podchwyciły go sklepowe marki, które wprowadziły do oferty taki asortyment i kuszą sezonowymi promocjami na niego. Eksperci podkreślają, że o ile w dekorowaniu domu nie ma nic złego, o tyle wybieranie tanich dekoracji i zmienianie ich co kilka tygodni czy miesięcy to trend szkodliwy i dla naszych portfeli, i dla środowiska. I porównują fast homeware do szkodliwości fast fashion, czyli taniej mody w naszych szafach.

Psychologia

Beata Pawlikowska: To wszystko, czego doświadczyłam w dżungli amazońskiej, wstrząsnęło mną i pokazało mi prawdę o sobie samej. To właśnie był początek zmian w moim życiu

Pisarka preferuje podróżowanie w pojedynkę. Lubi wyjeżdżać w trudne, niedostępne rejony świata, bo takie wyprawy są także podróżą w głąb siebie. Chociażby w dżungli amazońskiej przekonała się, że decyzje, jakie podejmujemy na różnych etapach naszego życia, wynikają właśnie z naszego postrzegania samych siebie i świata. A z kolei to postrzeganie zależy od podświadomych przekonań, które są naszym wewnętrznym programem wgranym w dzieciństwie. W swojej książce zatytułowanej „Kody podświadomości” podróżniczka tłumaczy, że jeśli ktoś podświadomie wierzy na przykład w to, że nie ma prawa do szczęścia i jest gorszy od innych, to jego życiowa droga będzie właśnie wiernym odbiciem tych przekonań.