Komunikaty PR

Startuje nowy program lojalnościowy – Klub Pomagania i Niemarnowania WINIARY

2024-04-04  |  12:30
Biuro prasowe

Właśnie wystartował nowy program lojalnościowy – Klub Pomagania i Niemarnowania WINIARY. Inicjatywa marki składa się z dwóch filarów: programu społecznego oraz loterii promocyjnej. Członkowie mają szanse na atrakcyjne nagrody, ale również mogą zrobić coś dobrego i przyczynić się do poprawy sytuacji w szkolnych stołówkach w Polsce. To kolejny krok marki WINIARY w walce z marnowaniem żywności.

Klub Pomagania i Niemarnowania WINIARY – zróbmy razem coś dobrego!

Dołączenie do programu lojalnościowego jest bardzo proste, a można wiele zyskać i wiele dać od siebie. Co najważniejsze – wszyscy wygrywają. Klub Pomagania i Niemarnowania WINIARY obejmuje dwa obszary. Pierwszy z nich to gratka dla fanów nagród. Przy zakupie produktów marki WINIARY, wystarczy zarejestrować dowód zakupu na stronie www.klub.winiary.pl[1], aby wziąć udział w losowaniach. Jest o co walczyć – czeka aż 4 tysiące nagród natychmiastowych o wartości 50 zł, a co miesiąc 10 voucherów o wartości 1 000 zł oraz nagroda rzeczowa z kategorii AGD, elektronika, gastronomia. W kwietniu będzie to Thermomix, a w maju grill Weber. Szczegóły dotyczące nagród do wygrania w poszczególnych miesiącach będą dostępne na stronie www.klub.winiary.pl.

Drugim filarem Klubu WINIARY jest program społeczny, który daje możliwość zrobienia czegoś dobrego dla szkół, dzieci i środowiska. Każdy klubowicz kupując produkty WINIARY, oprócz losów otrzyma punkty, które może przekazać na wsparcie szkolnych stołówek w walce z marnowaniem żywności. Dzięki temu, ilość wyrzucanego jedzenia będzie realnie się zmniejszała.

- Cieszymy się, że nasz nowy program lojalnościowy – Klub Pomagania i Niemarnowania WINIARY – oprócz korzyści materialnych i nagród rzeczowych, każdemu z nas daje możliwość dołożenia swojej cegiełki do walki z problemem marnowania żywności. Marka WINIARY od lat podejmuje działania w tym zakresie – edukujemy, tworzymy poradniki, jak planować zakupy, jak przechowywać żywność, inspirujemy kulinarnie tworząc przepisy w duchu zero waste. Wszystko to, aby pomóc Polakom w ograniczaniu marnowania jedzenia w każdym domu. Otworzyliśmy 12 jadłodzielni w Polsce, czyli specjalnych miejsc do sąsiedzkiego dzielenia się żywnością – planujemy tez kolejne otwarcia. Dodatkowo, od kilku lat tworzymy program edukacyjny dedykowany dzieciom, rodzicom i nauczycielom, promujący dobre postawy żywieniowe – „WINIARY Gotuj się na zmiany”. Wsparcie stołówek i personelu szkolnego jest kolejnym krokiem na naszej drodze, dzięki któremu, wyrzucanego jedzenia będzie realnie coraz mniej. Liczymy, że z równie dużą satysfakcją jak my, konsumenci zaangażują się w te działania, które mogą przyczynić się do znacznej poprawy sytuacji podkreśla Szymon Ulkowski, Kierownik ds. e-Business i Komunikacji marki WINIARY.

Dzięki Klubowi WINIARY – mniej zmarnowanego jedzenia i pieniędzy w stołówkach!

Marnowanie żywności w szkolnych stołówkach to duży problem. Nadprodukcja, ograniczony czas na spożycie posiłków i brak odpowiedniego monitorowania sytuacji – to tylko niektóre z przyczyn tego zjawiska. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Tomasza Szubę, dyrektora w firmie Venturis HoReCa[2]:

  • Szkoły marnują rocznie setki tysięcy złotych. Dla przykładu szkoła, która każdego dnia wydaje ponad 900 obiadów, w skali roku wyrzuca nawet 390 tys. zł, a jest to jedynie koszt niepotrzebnie zakupionych surowców.
  • W jednej z badanych szkół wyrzuca się nawet 85 tys. porcji obiadów rocznie. Dla lepszej ilustracji oznacza to, że szkoła ta mogłaby zapewnić ciepły posiłek dodatkowym 472 uczniom w każdy dzień nauki szkolnej.
  • Skala marnowania w szkolnych stołówkach jest zależna od liczby wydawanych obiadów. Zwykle tam, gdzie jest ich więcej, naturalnie per saldo marnuje się więcej żywności. Dla przykładu – szkoła, która każdego dnia wydaje ponad 900 obiadów, w skali roku wyrzuca nawet 45 ton jedzenia. Natomiast ta, która wydaje ponad 160 obiadów – 5,4 tony.

Jak działa wsparcie stołówek?

W Klubie Pomagania i Niemarnowania WINIARY każdy produkt na zarejestrowanym dowodzie zakupu daje konsumentowi jeden punkt, który może przekazać na wybraną stołówkę szkolną. Co miesiąc, na TOP 5 szkół z największą liczbą punktów czekają nagrody o wartości ponad 25 000 zł[3]. Każda z tych szkół otrzyma wsparcie finansowe w wysokości 15 000 zł, do wykorzystania na różne potrzeby: wyposażenie kuchenne czy sprzęty AGD oraz szkolenia, warsztaty, wsparcie merytoryczne i opiekę partnera o wartości ponad 10 000 zł. Marka WINIARY zaprosiła do współpracy firmę Venturis HoReCa, która analizuje przyczyny marnowania żywności w szkołach, hotelach i lokalach gastronomicznych.

- Placówki, które zdobędą nagrody będą miały wsparcie merytoryczne z naszej strony. Diagnozujemy kluczowe przyczyny marnowania żywności w danej szkole i wspólnie z personelem proponujemy usprawnienia w obszarze zarządzania kuchnią i posiłkami. Czasem problemem może być krótka przerwa, czasem niezgłaszanie nieobecności dzieci, zbyt duża ilość przygotowywanego jedzenia czy zbyt duże porcje. Akcja to szansa, aby poprawić jakość przygotowywanych obiadów, ograniczyć negatywny wpływ na środowisko oraz generować konkretne finansowe oszczędności. Nasze działania prowadzimy w bardzo partnerskiej atmosferze i przy aktywnym współudziale personelu kuchni mówi Tomasz Szuba, CEO Venturis HoReCa.

Rejestracja szkół rozpoczęła się 06.02.2024 r. i trwa do końca bieżącego roku, więc kolejne szkoły mogą ciągle dołączać do akcji. Natomiast z perspektywy konsumentów – okres głosowania na szkoły i dokonywania zakupów premiowanych w promocji trwa od 2.04. do 31.12.2024 r. Klub Pomagania i Niemarnowania WINIARY to inicjatywa pełna zaskoczeń i pozytywnych rezultatów w różnych wymiarach. Dołącz do nas i zróbmy razem coś dobrego! Więcej szczegółów i informacji na temat tego, jak dołączyć do klubu: www.klub.winiary.pl.

***

WINIARY w walce z marnowaniem żywności w Polsce

Wsparcie szkolnych stołówek to nie jedyne działanie marki w walce o niemarnowanie żywności w Polsce. WINIARY od dłuższego czasu angażuje się w działania mające na celu edukację i budowanie świadomości, jak między innymi te podjęte w ramach programu „Pomagamy w Gotowaniu i Niemarnowaniu”. WINIARY oferuje przydatne wskazówki, które pomogą w lepszym planowaniu posiłków, tworzeniu listy zakupów oraz wybieraniu odpowiedniego sposobu ich przygotowania. Na portalu dostępne są też sugestie dotyczące zamienników, które mogą być przydatne w przypadku braku konkretnego składnika. Dzięki temu możemy w pełni wykorzystać zawartość naszej lodówki, unikając konieczności zakupu nowych produktów. A wsparcie w poszukiwaniu interesujących nas dań dostarcza jedyny w swoim rodzaju – chatbot WINIAREK. We współpracy z Fundacją CHOPS aktywowano 12 nowych jadłodzielni w całej Polsce. Znajdziemy w nich specjalnie oznaczone lodówki i szafki rozmieszczone w strategicznych punktach miast, takich jak uczelnie, urzędy, akademiki i bazarki, ułatwiając dostęp do nich zarówno sklepom, restauracjom, jak i zwykłym mieszkańcom. To miejsca, gdzie można pozostawić nadmiar jedzenia, który inaczej uległby zmarnowaniu. Każda z nich posiada swojego dedykowanego opiekuna, który aktywnie współpracuje z lokalnymi dostawcami i władzami, zapewniając regularne uzupełnienie zapasów. Na stronie WINIARY dostępna jest mapa wszystkich jadłodzielni w Polsce oraz dedykowane konsumentom poradniki na temat produktów, którymi można się dzielić. Marka planuje też kolejne otwarcia, o których będziemy informować wkrótce.

 


[1] Pamiętaj, biorąc udział w loterii, zachowaj dowód zakupu i zgłoś go w terminie max. 3 miesięcy od dokonania zakupu. Nagrody rzeczowe zmieniają się w każdym miesiącu trwania loterii, aby sprawdzić jaka nagroda jest aktualnie do wygrania wejdź na www.klub.winiary.pl lub www.uniqueone.pl/regulaminy.

Okres przyjmowania zgłoszeń szkół rozpoczyna się 06.02.2024 r. i trwa do 31.12.2024. Okres głosowania i dokonywania zakupów premiowanych w promocji trwa od 2.04. do 31.12.2024 r. Program dedykowany szkołom podstawowym z własną kuchnią, w której przygotowują posiłki dla uczniów oraz podającym posiłki w pomieszczeniu jednej stołówki. Więcej informacji o zasadach i warunkach udziału na rejestracja.winiary.pl. Organizator: Unique One sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie.

[2] Źródło: Venturis HoReCa, na podstawie wybranych wyników badań przeprowadzonych w Polsce w 40+ placówkach edukacyjnych różnej wielkości (trzy kategorie: małe do 300 wydawanych obiadów dziennie; średnie do 600 wydawanych obiadów dziennie; duże powyżej 600 obiadów dziennie). Przedstawiane dane dotyczą przykładowych szkół po jednej z wyszczególnionych kategorii.

[3] Łączna wartość nagrody, na którą składają się: kwota na wyposażenie kuchni lub stołówki 15.000 zł oraz szkolenia i warsztaty o wartości ponad 10.000 zł.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Pizza Hut w CH Focus znów otwarta po remoncie Biuro prasowe
2024-04-30 | 13:20

Pizza Hut w CH Focus znów otwarta po remoncie

Jedno z popularnych miejsc na gastronomicznej mapie Bydgoszczy ponownie otwarte. Po gruntownym remoncie otworzyła się w CH Focus kultowa restauracja Pizza Hut. Nowy, ładniejszy lokal przyjmuje
Żywienie Wielka loteria BLACK Energy! Zostań „King of the Night” i sięgnij po królewskie
2024-04-30 | 11:00

Wielka loteria BLACK Energy! Zostań „King of the Night” i sięgnij po królewskie

Niekwestionowany lider napojów energetycznych w Polsce, marka BLACK Energy, rozpoczyna wielką loterię, celebrującą kampanię „King of the Night”. Główną nagrodą w
Żywienie Sosy, dipy czy dressingi – niezbędny dodatek do grilla
2024-04-30 | 11:00

Sosy, dipy czy dressingi – niezbędny dodatek do grilla

W okresie wiosenno-letnim popularnym dodatkiem do dań z grilla są różnego rodzaju sosy, dipy czy dressingi. Najwyższej jakości wyroby z Piątnicy znakomicie sprawdzają się w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Psychologia

Beata Pawlikowska: To wszystko, czego doświadczyłam w dżungli amazońskiej, wstrząsnęło mną i pokazało mi prawdę o sobie samej. To właśnie był początek zmian w moim życiu

Pisarka preferuje podróżowanie w pojedynkę. Lubi wyjeżdżać w trudne, niedostępne rejony świata, bo takie wyprawy są także podróżą w głąb siebie. Chociażby w dżungli amazońskiej przekonała się, że decyzje, jakie podejmujemy na różnych etapach naszego życia, wynikają właśnie z naszego postrzegania samych siebie i świata. A z kolei to postrzeganie zależy od podświadomych przekonań, które są naszym wewnętrznym programem wgranym w dzieciństwie. W swojej książce zatytułowanej „Kody podświadomości” podróżniczka tłumaczy, że jeśli ktoś podświadomie wierzy na przykład w to, że nie ma prawa do szczęścia i jest gorszy od innych, to jego życiowa droga będzie właśnie wiernym odbiciem tych przekonań.

Konsument

Coraz więcej Europejczyków ogranicza spożycie mięsa na rzecz produktów roślinnych. Większe wsparcie ze strony rządów i legislacji mogłoby zwiększyć ich popularność

Ponad połowa Europejczyków jedzących mięso aktywnie ogranicza jego roczne spożycie. Niemal 30 proc. co najmniej raz w tygodniu spożywa przynajmniej jedną roślinną alternatywę mięsa lub nabiału – wynika z badania ProVeg. Zmiana nawyków konsumenckich napędza branżę produktów roślinnych, ale wspomogłyby ją także zmiany systemowe, m.in. szersze dofinansowanie produkcji roślinnej kosztem mięsnej czy obniżenie podatku na żywność o niskim śladzie środowiskowym.