Komunikaty PR

Organizacje konsumenckie zachęcają do zgłaszania zakupowych absurdów

2024-04-16  |  01:00
Biuro prasowe

Będąc klientami spotykamy się z różnymi sytuacjami. Od naszej wiedzy i reakcji (lub jej braku) na nieuczciwe zachowania sprzedawców zależy czy oszukiwanie klientów stanie się przysłowiową żyłą złota. Dostrzegasz absurdy podczas zakupów? W ramach akcji „Skonsumuj swoje prawa” organizacje konsumenckie (Federacja KonsumentówStowarzyszenie Ochrony Konsumentów Aquila i Stowarzyszenie Euro-Concret) zachęcają do zgłaszania absurdów zakupowych, a najciekawsze lub najbardziej abstrakcyjne historie zostaną nagrodzone.

Jak się czujesz, gdy reklama, którą oglądasz ma się nijak do warunków oferty? Albo kiedy w umowie małym druczkiem zapisane są niekorzystne dla Ciebie zapisy? Albo kiedy kolejny raz sprzedawca bezpodstawnie wykręca się z uznania Twojej reklamacji lub -nasty raz nie dotrzymuje ustalonych terminów?

Zapewne wiele razy napotkałeś sytuacje, które Cię irytują i niepotrzebnie angażują. A przecież czas nie jest z gumy – każdy ma go mało. I tak sporo go poświęciłeś przed zakupem – szukałeś informacji (np. w internecie, na opakowaniu produktu), przeglądałeś różne oferty, by spełniały Twoje oczekiwania, przemyślałeś różne warianty, w końcu zaplanowałeś i zrobiłeś zakupy. Wierzyłeś że to, co kupiłeś, zaspokoi Twoje potrzeby i zagwarantuje uczucie satysfakcji. Tymczasem musisz się dodatkowo wdawać w dyskusje ze sprzedawcą, którego nie interesują przytaczane przez Ciebie racje i argumenty. Brzmi znajomo? 

Zakupowe błędne koło

Jeśli sprawa dotyczy Ciebie osobiście, zazwyczaj decydujesz się działać. Często jednak Twoja determinacja i zaangażowanie poddawane są przez sprzedawcę poważnej próbie. Z biegiem czasu, gdy napotykasz na kolejne utrudnienia, Twoja aktywność słabnie. Nierzadko rezygnujesz z dalszych działań, bo „nie ma sensu kopać się z koniem”. Jednak takie „odpuszczanie” nierzetelnemu sprzedawcy (rezygnacja z działań lub niepodejmowanie ich w ogóle) ma fatalne skutki dla konsumentów. Powstaje zjawisko, które można określić jako społeczne przyzwolenie na nieuczciwość. Efekt jest taki, że nieuczciwy przedsiębiorca nadal stosuje nierzetelne praktyki, których ofiarami padają kolejni klienci – a może i Ty sam za jakiś czas. – Powstaje błędne koło – nieuczciwy sprzedawca narusza interesy klientów, ale wobec braku wystarczającej reakcji z ich strony robi sobie z takiego postępowania sposób na zarabianie – oczywiście kosztem konsumentów – wyjaśnia Małgorzata Miś, Prezes Stowarzyszenia Ochrony Konsumentów Aquila.

Podziel się „absurdem zakupowym”! Weź udział w konkursie.

Świadomość swoich praw wśród konsumentów oraz aktywne zwalczanie nieuczciwych działań wobec klientów to jedyna droga, aby zmienić zakupową rzeczywistość na lepszą. Chcemy Ci w tym pomóc.

Zachęcamy Cię do udziału w kampanii edukacyjnej „Skonsumuj swoje prawa”, którą prowadzą trzy organizacje konsumenckie – Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Ochrony Konsumentów Aquila  oraz Stowarzyszenie Euro-Concret wspólnie ze Związkiem Cyfrowa Polska przy wsparciu Amazon.pl oraz centrukonsumenckie.pl.

Zapoznaj się z przygotowanymi materiałami, przyślij nam swój „absurd konsumencki” i weź udział w konkursie wiedzy konsumenckiej z nagrodami! Szczegółowe informacje znajdziesz na stronie https://prawo-konsumenckie.pl/rozpoczynamy-kampanie-edukacyjna-skonsumuj-swoje-prawa/.

W ramach inicjatywy chcemy pokazać, że warto być aktywnym konsumentem i dla wspólnego dobra walczyć z nieuczciwymi praktykami na rynku. Publikując i nagłaśniając otrzymane „absurdy zakupowe” konsumenckie wspólnie pokażemy z czym nie powinien stykać się klient. 

Dlatego nie chowaj swojej historii do szuflady, a podziel się nią! Widzisz w mediach absurdalną ofertę lub reklamę? Zrób print screena i przyślij na adres absurdkonsumencki@federacja-konsumentow.org.pl.  Zamiast biernie przyglądać się nierzetelnym działaniom, zadziałajmy wspólnie. Razem możemy wpłynąć na zmiany i wyeliminować nieuczciwość z rynku. Dołącz do walki o uczciwe praktyki konsumenckie – bo razem możemy więcej!

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy Nowości od HARIBO! Biuro prasowe
2024-04-29 | 17:00

Nowości od HARIBO!

Na miłośników żelków czeka nie lada niespodzianka. Na półki sklepowe trafiają nowe produkty HARIBO, którym ciężko się oprzeć! Wśród nowości znajdziemy
Zakupy Oferty na wiosnę od Lider Starachowice
2024-04-25 | 08:00

Oferty na wiosnę od Lider Starachowice

Biwak pod gwiazdami i darmowa dostawa Lider Starachowice, dystrybutor marek Montis, Brock, Libox czy Russell Hobbs, przygotował tej wiosny kilka propozycji dla klientów, którzy
Zakupy Atrakcyjne oferty na 5-lecie sklepu online Lidl Polska
2024-04-24 | 12:15

Atrakcyjne oferty na 5-lecie sklepu online Lidl Polska

Zawsze. Więcej. Online. Sklep internetowy Lidl Polska świętuje swoje 5. urodziny! Z tej okazji, na klientów czekają atrakcyjne rabaty na cały asortyment, który obejmuje bogatą

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Rodziny zastępcze w kryzysie z powodu braku odpowiedniego wsparcia państwa. Zespoły robocze pracują nad wypracowaniem nowych przepisów

Na koniec 2022 roku w pieczy zastępczej przebywało 72,8 tys. dzieci, przy czym nieco ponad 56 tys. w pieczy rodzinnej. Od 2020 roku wzrasta ogólna liczba wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych kosztem rodzin zastępczych, których jest coraz mniej. – Problemem jest niedofinansowanie całego systemu, brakuje też wsparcia i szkoleń dla rodziców – podkreśla Agnieszka Smarzyńska, prezeska Fundacji Happy Kids. Powołane niedawno przez resort polityki społecznej zespoły robocze mają wypracować nowe rozwiązania, które zapobiegną kryzysowi w pieczy zastępczej w Polsce.

Film

Julia Kamińska: Najnowszy singiel pokazuje moje drugie, wulgarne oblicze. Nie chcę się już bać, tylko móc wreszcie wyrażać siebie nawet w bardzo odważnych tekstach

Wokalistka podkreśla, że poprzez utwór „Dobrze się mamy MSNR” chciała zaprezentować odbiorcom nieco inne oblicze niż to, które znają z jej dotychczasowych projektów zawodowych. Niektórych jej nowa odsłona zaskoczyła, a nawet zbulwersowała. Julia Kamińska nie boi się jednak krytyki i również w swojej twórczości chce podejmować tematy trudne i kontrowersyjne. A już w maju ukaże się jej debiutancka płyta. Jesienią natomiast artystka zamierza wyruszyć w trasę koncertową właśnie z piosenkami z tego albumu.

Gwiazdy

Joanna Jędrzejczyk: Przygotowuję się do udziału w stand-upach. Będę miała 30 występów i spróbuję rozśmieszyć gości swoimi historiami

Na pewien czas zawodniczka MMA zamienia ring na scenę i dołącza do stand-upowego teamu. Czeka ją 30 występów, do których musi się solidnie przygotować, by zaciekawić widzów i porwać ich do wspólnej zabawy. Joanna Jędrzejczyk ma nadzieję, że sprawdzi się w roli stand-uperki, a jeśli nawet zdarzą się jej jakieś potknięcia, to nie zamierza się poddawać, bo przecież to dopiero jej pierwszy taki projekt, a trening czyni mistrza, zarówno w sporcie, jak i w aktorstwie.