Komunikaty PR

JOANNA SOKOŁOWSKA WYGRYWA VI KPA IM. JONASZA KOFTY. W ŁODZI

2024-04-15  |  09:00
Biuro prasowe

JOANNA SOKOŁOWSKA WYGRYWA VI KONKURS PIOSENKI AKTORSKIEJ IM. JONASZA KOFTY. W ŁODZI TRWA FESTIWAL OFF-PÓŁNOCNA

 

Szczerość wykonania i zdolność poruszenia słuchaczy przekonującą interpretacją zdecydowały o zwycięstwie Joanny Sokołowskiej w rozstrzygniętym dziś VI Konkursie Piosenki Aktorskiej im. Jonasza Kofty. Drugie miejsce zajęła Michalina Dworzaczek, trzecie – Miłosz Dutkiewicz. Nagrodę równościową przyznano Monice Łopuszyńskiej i Stanisławowi Łopuszyńskiemu. Nagroda specjalna Dyrektora Teatru Muzycznego w Łodzi trafiła do Katarzyny Hołyńskiej. Galowy występ laureatów i koncert „Konstelacje” Katarzyny Groniec zakończyły pierwszy weekend tegorocznej edycji Festiwalu
OFF-Północna w Łodzi.

W przesłuchaniach na żywo VI edycji Konkursu Piosenki Aktorskiej im. Jonasza Kofty zmierzyło się ośmioro wokalistów, duet i jeden zespół – wybranych spośród ponad stu zgłoszeń z całego kraju. Występy oceniało mistrzowskie jury w składzie: Wojciech Kościelniak, Katarzyna Groniec, Konrad Imiela, Piotr Kofta, Danuta Antoszewska, Eliza Gaust, Jakub Szydłowski oraz Krzysztof Wawrzyniak. Honorowym członkiem jury była Julia Szewczyk, laureatka poprzedniej edycji konkursu.

– Oczywiście braliśmy pod uwagę profesjonalizm wykonania, czyli te wszystkie czynniki, jak dykcja, umiejętności wokalne czy sam pomysł na piosenki. Ale najważniejsze było dla nas prawdziwe poruszenie. Szukaliśmy tych wykonań, które sprawiają, że słyszymy coś, czego jeszcze nie słyszeliśmy, że widzimy coś, czego nie widzieliśmy. Jeśli w środku, w odbiorcy, dzieje się coś szczególnego, ciepłego, miłego, to o to właśnie chodzi tak naprawdę w piosence aktorskiej – podkreśla Wojciech Kościelniak, przewodniczący jury konkursu. 

Jury zdecydowało, że nagroda główna – statuetka Jonaszka i 8 000 złotych trafią do Joanny Sokołowskiej – absolwentki Akademii Teatralnej w Warszawie, związanej gościnnie z teatrami w Łodzi, Opolu i Słupsku, laureatki nagrody aktorskiej za rolę w spektaklu „Zakonnice odchodzą po cichu” na Festiwalu Debiutantów Pierwszy Kontakt. Nagrodę główną wywalczyła wykonaniem piosenki Jonasza Kofty „Radość o poranku” z muzyką Juliusza Michala Loranca  oraz „Nie żałuję” (Agnieszka Osiecka, Cezary Reinert).

– Zawsze wychodzę z założenia, że w piosence aktorskiej najważniejszy jest przekaz. To, co czuję ja i co czuję, że może być dobre dla ludzi. A wtedy wokal gdzieś za mną podąża – mówi zwyciężczyni konkursu.

II miejsce i nagrodę w wysokości 3 000  złotych wyśpiewała Michalina Dworzaczek – studentka III roku Wydziału Aktorskiego PWSFTviT w Łodzi wykonaniem „Trzeba marzyć” (Jonasz Kofta, Janusz Strobel) oraz „Stojąc w kolejce” (Grzegorz Ciechowski, Republika).

Trzecie miejsce, z nagrodą w wysokości 2 000 złotych, zajął Miłosz Dutkiewicz – pochodzący z Gniezna student Akademii Sztuk Teatralnych we Wrocławiu. Uwagę jury przykuła jego interpretacja tekstów „To wszystko mafia” Jonasza Kofty i „Maratończyk” Włodzimierza Wysockiego w aranżacjach Marka Wincenciaka.  

Wręczono także nagrodę równościową, przyznawaną przez Pełnomocniczkę Prezydenta Miasta Łodzi ds. Równego Traktowania. Trafiła ona do Moniki Łopuszyńskiej i Stanisława Łopuszyńskiego. Sponsorem nagrody równościowej było OPG Property Professionals. Z kolei pulę nagród finansowych za zajęcie trzech pierwszych miejsc zasiliła Fundacja LodzArte.

Przyznano również pozaregulaminową nagrodę specjalną Dyrektora Teatru Muzycznego w Łodzi, która trafiła do Katarzyny Hołyńskiej za dojrzałość wykonawczą i siłę emocjonalnego przekazu występu.

Laureaci zaprezentowali się przed publicznością festiwalu OFF-Północna, w ramach którego organizowany jest konkurs. Gala Finałowa zwieńczona koncertem Katarzyny Groniec z utworami z płyty „Konstelacje” zakończyła pierwszy weekend tegorocznej edycji festiwalu.

Po dwudniowej przerwie OFF-Północna powróci w środę z propozycją dla młodzieży: spektaklem Fundacji Pomysłodalnia „Nie tylko Przemyk” w reżyserii Piotra Wyszomirskiego.

W czwartek, 18 kwietnia na scenie OFF-Północna zagości Teatr Muzyczny z Torunia ze spektaklem „Piękna Lucynda”, proponując teatralną zabawę wokół molierowskiej intrygi według Hemara.

Drugi weekend festiwalu otworzą Maciej Pawlak i Karina Komendera koncertem „Tides and Times” opartym na fragmentach uznanych amerykańskich musicali autorstwa Adama Guettela, Jasona Roberta Browna, Craiga Carnelii, Kait Kerrigan, Briana Lowdermilka czy Maury’ego Yestona.

W sobotę, Barbara Sanecka, Kamil Olczyk i Łukasz Walczak podzielą się z publicznością swoją fascynacją postacią amerykańskiego choreografa Boba Fosse'a i twórczością legendarnych artystów, takich jak Fred Astaire, Ginger Rogers, Cyd Charisse i Gene Kelly w programie „Miłość ci wszystko wypaczy. Musicalowa rewia absurdu”. Tego samego dnia w poemacie jazzowym „Bona Sforza d’Aragona” wystąpią Artur Żmijewski i Ewa Żmijewska. Wyjątkowość projektu polega na połączeniu dwóch gatunków scenicznych. Koncert, skomponowany przez jednego z najwybitniejszych polskich muzyków jazzowych – Kubę Stankiewicza, jest jednocześnie kameralną formą teatralną zbudowaną wokół tekstu Michała Zabłockiego – lekką, dowcipną, a zarazem wzruszającą opowieścią o jednej z najbardziej intrygujących postaci w naszej historii.

Wreszcie na finał – „Depesze” w  wykonaniu artystów Teatru Rampa na Targówku. Wystawiany, po raz pierwszy w festiwalowej odsłonie, spektakl poświęcony jest muzyce kultowego zespołu Depeche Mode. Publiczność usłyszy zupełnie nowe interpretacje ich utworów w aranżacji Marty Zalewskiej, a w wykonaniu m.in. Marcina Januszkiewicza.

Bilety na Festiwal OFF-Północna można kupować w kasie Teatru Muzycznego w Łodzi oraz online, w serwisie sprzedażowym teatru: www.bilety.teatr-muzyczny.lodz.pl. Szczegółowe informacje na ten temat można znaleźć na stronie internetowej festiwalu – offpolnocna.com.

Organizatorem OFF-Północna jest Teatr Muzyczny w Łodzi, a festiwal współfinansowany jest ze środków Miasta Łodzi.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Teatr SUROWY REALIZM I GŁĘBOKA REFLEKSJA. POEZJA TADEUSZA RÓŻEWICZA Biuro prasowe
2024-04-22 | 15:00

SUROWY REALIZM I GŁĘBOKA REFLEKSJA. POEZJA TADEUSZA RÓŻEWICZA

SUROWY REALIZM I GŁĘBOKA REFLEKSJA.   POEZJA TADEUSZA RÓŻEWICZA W  KWIETNIOWYM KRAKOWSKIM SALONIE POEZJI W ŁODZI       Poeta, dramatopisarz,
Teatr Marcin Muszyński odsłania tajemnice Trójkąta Bermudzkiego!
2024-04-18 | 12:00

Marcin Muszyński odsłania tajemnice Trójkąta Bermudzkiego!

Marcin Muszyński jest jednym z najlepszych iluzjonistów w Polsce. Tworzy i reżyseruje największe Magic Show. Jego najsłynniejsze sztuczki to lewitujący fortepian wraz z pianistą, czy
Teatr PREMIERA „WSZYSTKO ŹLE! NAJGORSZY NA ŚWIECI
2024-04-09 | 11:00

PREMIERA „WSZYSTKO ŹLE! NAJGORSZY NA ŚWIECI

TRUDY DORASTANIA W TEATRZE PINOKIO. PREMIERA „WSZYSTKO ŹLE! NAJGORSZY NA ŚWIECIE SPEKTAKL O DOJRZEWANIU”   Emocjonalna huśtawka, trądzik, a na domiar złego, pierwsze

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Rodziny zastępcze w kryzysie z powodu braku odpowiedniego wsparcia państwa. Zespoły robocze pracują nad wypracowaniem nowych przepisów

Na koniec 2022 roku w pieczy zastępczej przebywało 72,8 tys. dzieci, przy czym nieco ponad 56 tys. w pieczy rodzinnej. Od 2020 roku wzrasta ogólna liczba wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych kosztem rodzin zastępczych, których jest coraz mniej. – Problemem jest niedofinansowanie całego systemu, brakuje też wsparcia i szkoleń dla rodziców – podkreśla Agnieszka Smarzyńska, prezeska Fundacji Happy Kids. Powołane niedawno przez resort polityki społecznej zespoły robocze mają wypracować nowe rozwiązania, które zapobiegną kryzysowi w pieczy zastępczej w Polsce.

Film

Julia Kamińska: Najnowszy singiel pokazuje moje drugie, wulgarne oblicze. Nie chcę się już bać, tylko móc wreszcie wyrażać siebie nawet w bardzo odważnych tekstach

Wokalistka podkreśla, że poprzez utwór „Dobrze się mamy MSNR” chciała zaprezentować odbiorcom nieco inne oblicze niż to, które znają z jej dotychczasowych projektów zawodowych. Niektórych jej nowa odsłona zaskoczyła, a nawet zbulwersowała. Julia Kamińska nie boi się jednak krytyki i również w swojej twórczości chce podejmować tematy trudne i kontrowersyjne. A już w maju ukaże się jej debiutancka płyta. Jesienią natomiast artystka zamierza wyruszyć w trasę koncertową właśnie z piosenkami z tego albumu.

Gwiazdy

Joanna Jędrzejczyk: Przygotowuję się do udziału w stand-upach. Będę miała 30 występów i spróbuję rozśmieszyć gości swoimi historiami

Na pewien czas zawodniczka MMA zamienia ring na scenę i dołącza do stand-upowego teamu. Czeka ją 30 występów, do których musi się solidnie przygotować, by zaciekawić widzów i porwać ich do wspólnej zabawy. Joanna Jędrzejczyk ma nadzieję, że sprawdzi się w roli stand-uperki, a jeśli nawet zdarzą się jej jakieś potknięcia, to nie zamierza się poddawać, bo przecież to dopiero jej pierwszy taki projekt, a trening czyni mistrza, zarówno w sporcie, jak i w aktorstwie.